STYLENEWS / Mobility


Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt!

  • 2024. május 09.

A korán jött tavasz a nyári gumi használat felé tereli az autósokat. A Bridgestone statisztikái szerint ilyenkor több mint 300.000 gépjármű tulajdonos vásárol új nyári abroncsot, ugyanakkor 10-ből 2 autós még júniusban is téli gumit használ. Ez nemcsak balesetveszélyes, de hosszabb távon a pénztárcánkat sem kíméli. A vállalat szakértői szerint a megfelelő abroncsok kiválasztása kihívást jelenthet a vásárlóknak, de néhány egyszerű tudnivalóval leegyszerűsíthetjük a döntést.

olvass tovább

Keserédes mementó – Audi TT RS

Ha lehet valamire mondani, hogy különleges alkalom, akkor ez a mostani tesztünkre biztosan igaz. Az Audi TT legalább annyira magyar, mint amennyire német. A típus, amelyet a győri Audi kezdett gyártani 25 évvel ezlőtt és amely stílust teremtett egyedi formájával és különleges megjelenésével. A mostani új autó tesztünk másik különlegessége, hogy mire ezeket a sorokat olvassák, sajnos az Audi új autó árlistáján ez modell már nem fog szerepelni.

olvass tovább

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition

A Toyota C-HR első generációja egy meghökkentő lépése volt a márkának. Mintha egy koncepció autó jelent volna meg tömeggyártásban. Részletei, karaktere az egész formavilág semmire nem hasonlított, mondhatnám azt is, hogy igazi egyediséget hozott a bakancs formára hajazó kompakt SUV-k sorába. 7 év után eljött a pillanat, hogy új modell váltsa az elsőt és tovább vigye annak hagyományát.

olvass tovább

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa

2024-ben a Mazda 3 Nagisa meglepő autónak tűnhet. Nem arra gondolok, hogy külsőjében, formájában hozott eget rengető változást a modellfrissítésen átesett 3-as. Egyáltalán nem erről van szó. A különutas megoldásairól ismert gyártó inkább azzal lep meg bennünket, hogy a belső tér kialakításánál egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy mit jelet manapság a mainstream.

olvass tovább

Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4

A kis autó, amely már messze nem kicsi. Formája, megjelenése a Minit sugallja, de erős túlnyúlásaival, méretes karosszéria elemeivel már távolról sem mondható mininek. Ettől függetlenül a Mini Countrymannek, amely a modellpalettában talán a legkevésbé áll közel hozzám, mégis sikerült megtartania azt a hangulatot, sportosságot és formavilágot, amitől mégis hű maradt önmagához. Megmaradt klasszikus, de mégis teljesen modern köntösben.

olvass tovább

A vezetői szedán – BMW 520d xDirive

A BMW márka vevőköre és a megítélése is nagyon heterogén. Talán ez hazánkban még jellemzőbb, a legtöbb „béjemvést” meg-meg szólják mások. De a BMW-n családon belül van egy típus, amelyik valahogyan kívül esik minden kritikától. Ez pedig az 5-ös széria. 52 éve jelent meg az első generáció, mára pedig a nyolcadiknál járunk. Egy újabb mérföldkő, egy új standard a vezetői szedánok sorában.

olvass tovább

Még egy lépést előre - Skoda Scala Selection 1.5 TSI DSG

2019-től kapható a Scala, amelyet valahol a Skoda Rapid utódjának lehet tekinteni. Az elődmodellnél lényegesen jobb minőséget, egyedibb megjelenést kapott, így nehezen merem kijelenteni, hogy utódmodellről van szó, de az tény, hogy a méretosztály tekintetében igaz ez az állítás. A Fabia és az Octavia közé pozícionált, népszerű Cseh típus, modellfrissítésen esett át és a megújult Skoda Kamiq-kal együtt mutatkozott be 2023 augusztusában. A hazai forgalmazás pedig nemrégiben indult.

olvass tovább

Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD

A harmadik generációs Kuga nem először vendégeskedik nálunk és attól függetlenül, hogy a kor már meglátszik rajta, ügyesen állja a sarat a rengeteg versenytárssal szemben. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, széles motor és felszereltség kínálata pedig továbbra is vonzó a vásárlók körében.

olvass tovább

Minek nevezzelek? – Toyota Prius Plug-in Hybrid Executive

1997 óta ismerjük. Talán az egyik legismertebb zöld autó, amely határozottan nem a külsőjével hódított. 2008-ra már az egymillió darabos értékesítést elérte világszere, mára pedig már a kétmilliós eladást súrolja. Hogy miért? Mert az a fajta vágy egyre több emberben megfogalmazódik, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel közlekedjen. Ebben pedig a Toyota és azon belül a Prius az első.

olvass tovább

Pickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura

A pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az Általános Forgalmi Adó is visszaigényelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is előszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csomagokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.

olvass tovább