STYLENEWS / Mobility


A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma

A Suzuki modellpaletta második legdrágább modelljét próbáltuk az elmúlt hetekben. Ha a saját gyártású és fejlesztésű modellek sorát nézzük, akkor pedig messze a legdrágábbat. A népszerű Vitara hibrid hajtást kapott, amely korszakalkotó változás a modell és a márka történetében, hiszen első ezek sorában. Vajon megéri a „legzöldebb” technikát választani?

olvass tovább

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0

Érdekes sakkjátszma van kibontakozóban. Az európai és koreai márkák mellett Kína is úgy döntött, hogy részt kér az európai piacból. Legyinthetnénk ugyan, hogy a Mi kényes ízlésünknek és a minőségi elvárásainknak nem tudnak úgy sem megfelelni. De ez hatalmas tévedés lenne. Azt mondom, hogy ahogyan a mobiltelefonok piacán is releváns részesedést szereztek pár év leforgása alatt, úgy várható hasonló az autópiacon, most, hogy kipróbáltuk MG ZS-t.

olvass tovább

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Futurisztikus, formabontó, lenyűgöző, egy páratlan élmény. Ez röviden a BMW CE 04. Az elmúlt napok minden pillanatában élvezetem, hogy motorteszteléssel foglalkozom és újra megfogalmazódott bennem, hogy a csomagolás mennyire, de mennyire fontos az élet minden területén. Mert a technikai adatok bármire utalhatnak, a CE 04 ezzel szemben egy semmihez sem fogható élményt adott.

olvass tovább

Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz Citan Pro 112 CDI

Úgy vélem, hogy a kisáruszállító, vagy egyáltalán a haszongépjármű kategóriában kevéssé csillognak a presztízs márkák logói, mint a személyautók esetében, de azért legyünk őszinték, egy Mercedes csillagot tolni a hűtőrácson mégiscsak nagyobb élmény. Ez persze csak az érzelmi része a dolgoknak, amely ugyan kevésbé számít egy racionális beszerzés esetében, de a Mercedes Citan nem marad alul másban sem.

olvass tovább

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum

A potenciálisan választható cégesautók egyre inkább a koreaiak lesznek. Versenyképes áruk megkérdőjelezhetetlen és elérhetőségük is lényegesen jobb. A Ceed ezen autók közül talán az egyik legnépszerűbb, hiszen a divat által diktál SUV kivitellel szemben mindenképpen olcsóbb. Természetesen a céges volumeneladásokon kívül a magánvásárlók között is népszerű a Ceed. A kérdés az, hogy a PHEV kivitel mit tud ehhez még hozzátenni, illetve kik azok, akiknek ez a modell elsősorban készül?

olvass tovább

Az ellentmondás feloldása – A kínai autógyártás jelene és jövője 2. rész

A kínai kormány tehát roppant nagy tőkét és energiát fektet a saját autógyártás fejlesztésébe. Nem csoda, hiszen európai példa mutatja, hogy könnyedén tud ez az iparág a gazdasági fejlődés jelentős mozgatórugójává válni, két számjegyű százalékos hozzájárulásával a GDP-hez. De Kína más módszerekkel próbálja elérni, hogy az elektromos autók elterjedjenek, mint az USA vagy Európa.

olvass tovább

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

Ha visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.

olvass tovább

Változnak a határok – Audi Q4 Sportback e-tron 50 Quattro

Platform stratégia és a márkára jellemző megjelenés. A recept azonos, mint korábban, de az Audi Q4 egy új koncepcióban jelenik meg. Kizárólag az e-tron megnevezéssel, azaz az elektromos meghajtással kapható. A modellsorban logikusan a Q3 és Q5 között helyezkedik el. Méretében előbbi, térkínálatában az elektromos hajtás miatt felszabaduló plusz tér miatt az utóbbihoz hasonlítanám. De az egyedisége nem ebben rejlik.

olvass tovább