Kulcsszó keresés /


Újonc barát sportmotor – Honda CBR650R

A CBR szériát a Honda 1983-ban mutatta be. A megnevezésben szereplő R a sport célú felhasználásra utal. A modellpaletta ezen belül rendkívül színes és változatos volt, hiszen az egyhengeres változatokon kívül, találkozunk soros kéthengeres és soros négyhengeres motorokkal is a kínálatban. A lökettérfogat pedig 125 cm3 -től, egészen 1100 cm3-ig terjed. A most nálunk járt 650R ezek alapján egy középutas változat.

olvass tovább

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1

Sokat gondolkoztam rajta, mi lehet a motivációja annak, hogy olyan nevet ad a Honda a legújabb elektromos autójának, amit nem könnyű megjegyezni Aztán arra jutottam, talán annyi cyber támadás érte őket, hogy az autó nevében is szerepeltetni akartak olyan karaktereket, hogy ne lehessen csak úgy feltörni. De ha nagyon akarjuk, akkor ejthetjük úgy is, hogy anyone, azaz bárki. Az új e:Ny1 ugyanis akár bárkinek is jó lehet.

olvass tovább

Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

A Honda legújabb modellje a ZR-V a makacsság szimbóluma. Mintha azt szeretné kifejezni a márka, hogy képes egy jó autót alkotni, de ellenáll az összes mainstream hullámnak. Itt az SUV, amire vágytok, de csak az vásárolja meg, aki amúgy is Hondát akart venni. Ha pedig így döntött, fizesse is meg alaposan az árát. Mondom mindezt azért, mert egy alapvetően kiváló kocsit mélyen lehúz pár, elsősorban marketinggel kapcsolatos körülmény.

olvass tovább

Újjászületés – Honda XL750 Transalp

Nem hiszem, hogy részletes történelmi hátteret kell adnom vagy hosszasan kell, hogy elmondjam, mi is az a Transalp, a motorokat szeretők körében. Ahogyan az mostanában lenni szokott, legendák, nagy presztízsű járművek születnek újjá. Az egyik ilyen a Transapl, amelyet most már egy nagyobb, 755 cm3-s erőforrás hajt a korábbi 700-as (680cm3) erőforráshoz képest.

olvass tovább

Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500

Amikor a kollégám jelezte, hogy egy CL500-at fog elhozni tesztelésre, akkor őszíntén megmondom,, hogy elsőre a Mercedes jutott az eszembe. Persze tudtam, hogy motort fogunk tesztelni, de valahogy ez a betűkombináció ezt a képet hozta elő rögtön a fejemben. A régi és az új, mint képvilág, különleges módon mégis megmaradt a próbakörök, motorozások során. Természetesen más teljesítményt és élményt okozva, mint a négykerekű CL esetében, de ez egyáltalán nem negatív kijelentés. A Honda CL500 más módon ikonikus.

olvass tovább

Célba érsz – Honda CB650R

A Honda CB650R-t teszteltük. Egy gyönyörű naked motorkerékpárt, amely nagyszerű felfüggesztésével, érzékeny futóművével, remekbeszabott váltójával és kényelmes üléspozíciójával egy szinte multi funkciós motorkerékpár. Mi kellhet ennél több, ha városban vagy rövidebb túrákra szeretnénk menni? Talán nem is kell jobb, hiszen a négyhengeres blokk megbízható és dinamikus társunk tud lenni.

olvass tovább

Kalandorok – Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW R 1250 GS

A 2023-as modellév kizárólag vizuális változásokat hozott a Honda egyik legnépszerűbb nagymotorja számára. 2 x 2 tagból áll a kínálat, ugyanis a most tesztelt Adventure Sports mellett a „kisebb” Africa Twin is szerepel a kínálatban. Mind a két modell rendelhető DCT, azaz dupla kuplungos automatával is. A mostani, rendhagyó tesztünkben a csúcsváltozatnak számító AS változatot, amely még DCT-vel is fel volt fegyverezve, vetettük össze a BMW GS-sel.

olvass tovább