A két „márka” a holland TW STEEL és a mostani elnevezésén Movistar Yamaha MotoGp csapat között 2013-ban indult. Az idei év indulása előtt elkaptuk a versenyzőt, akit sokan DOKTOR- ként ismernek egy interjúra
Mi volt az első nagy „pillanat” a versenyzői karrieredben?
Igen, az első nagy pillanatom minden bizonnyal a Welkomban volt 2004-ben. Elhagyni egy olyan gyors motort, mint a Honda nem volt könnyű döntés. Az egy győztes motor volt. A Yamaha abban az időben nem volt olyan gyors, mint a többiek, de emlékszem nem éreztem igazán jól magam, váltanom kellett.
Yamaha bízott bennem és már az elején megvolt az összhang közöttünk. A szezon első versenyének a megnyerése nem volt tervben, de megtörtént. Azt a pillanatot soha nem felejtem el…
Milyen fontos az időmérés a karrieredben?
Azt mondanám, hogy kritikus. Mindent adott időben csinálni a legfontosabb. Kell némi szerencse is, de vannak olyan dolgok, amiket nem lehet megismételni.
A Paddock-tól távol, hogy szervezed az idődet? És mit csinálsz szabadidődben?
Imádom a versenyzést, ezért amikor otthon vagyok akkor is vezetek valamit. Így töltöm el az időm nagy részét. A szenvedélyemet szeretem megosztani a barátaimmal is. Egy saját pálya otthon ezt szerintem minden versenyző álma. Nagyon örültem annak, hogy részt tudtam venni ebben és olyan lett amilyet mindig is akartam.
Csak azon agyaltunk mire lehet szüksége egy versenyzőnek, hogy a szezonok közben edzeni tudjon… és készvolt. Amikor kisgyerek voltam mindig is módosított MX motorokkal edzettünk. Az én pályám egyedi, mert egy ovális lapos pálya, de vannak benne bal és jobb kanyarok, lejtők és emelkedők. Jó látni, ahogy a versenyzők leszállnak a motorról és mondják – ez nagyon cool!
Szenvedély és teljesítmény mind a TW STEEL-ben mind a Movistar Yamaha MotoGP csapatban közös faktor. Szerinted mitől különbözik a csapat a többitől a paddockban.
A határozottság nagyon fontos tényező nekem és a csapatnak is. A dolgok nem mindig úgy történnek, ahogy tervezzük ezért fontos, hogy mindenki tudja mi a célunk.
Dizájn és stílus mindkettőnek megvan a szerepe a MotoGP-ben és az óragyártásban is. Mi az a legnagyobb stílusváltás ami számodra a legszembetűnőbb mióta versenyzel? A MotoGP motorok nagyon sokat változtak az évek során. Az 500cc-eseknek más volt a stílusuk. Agresszívabbak voltak, nehéz volt vezetni őket egyszóval nyersek voltak. Talán nem olyan szépek, de nagyon erősek voltak. A mai MotoGP motorok sokkal szebbek, és talán könnyebb velük a határon motorozni. Sok elektronika van bennük és sokkal finomabbak, kevésbé agresszívak. |
A véleményem szerint túl sok már az elektronika a mai MOTOGP-ben. A motorok túl tökéletesek és a versenyek talán nem olyan izgalmasak, mint régen. Biztonsági szempontból az elektronika elengedhetetlen, de szerintem a ma használt elektronikának elég lenne az 50%-a a célok eléréséhez.
A stílusnál maradva írd le légy szíves a stílusod a pályán és a pályán kívül?
A stílusom sportos mind a pályán mind a pályán kívül.
Mit keresel egy órában?
Alapjában szeretem a sportos órákat. Mindig is ilyet viseltem.
A TW STEEL Yamaha Factory Racing kollekciójának melyik eleme tetszik a legjobban?
Szeretem, hogy az óra a Yamaha színeit viseli. Egy sportos óra, ami eszembe juttatja a motorom, a csapatom, ezért tetszik nekem.
Mond, el kérlek, mit jelentenek neked a rajongók és milyen a kapcsolatod velük? A rajongóim nekem nagyon fontosak. Ők adják nekem az energiát, hogy többet és többet érjek el csakúgy, mint a barátaim. Mindig jó a rajongókkal találkozni a pályáknál. Látni őket, ahogy ott állnak és az én zászlómat lobogtatják a számommal és a színemmel… Köszönök mindent a rajongóimnak. |
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez