A film mindenki számára nyitott könyv. A zenekar úgyszintén. Csoda, amellyel nem minden nap találkozik a zenehallgató.
Miért a Trafót választottátok helyszínül?
Harcsa Veronika: A Trafó kifejezetten kortárs művészetekkel foglalkozik, és mi szeretünk a zenénkre úgy gondolni, mint valamire, ami mai és élő, és ami inkább marad kísérleti, sem hogy egy esetleges szélesebb hallgatósághoz való eljutás érdekében kommersz trükköket vessen be. Ily módon passzol hozzánk a Trafó szellemisége, és nagyon örülünk, hogy erről ők is így gondolkodnak.
Andrew J: A legutóbbi "Trafós" koncertünk nagyon jól sikerült 2010. decemberében, akkor mutattuk be Enter című klipünket. Több olyan szerzeményt is játszottunk, amit befogadóképesség hiánya miatt máshol nem, ez idén is így lesz, plusz megpróbáljuk fokozni a vizuális élményt Szabó Levente grafikus művész "live" rajzaival.
Ha a Baraka 2012 képzeletbéli mű marad csupán, mégis érdemes a helyszínen megtekinteni, hogy milyen is az, amikor élőben épül zenéből egy film, vagy éppen hogy miképpen lesz a filmből zenekar, és, hogy miért is kaotikus, ami mégsem az.
Bokros László
Milyen filmet forgatnátok most, ha meg kellene mutatni egy földönkívülinek a világot?
Harcsa Veronika: Kaotikusat. Valami olyat, mint a Baraka, csak aktualizált verzióban, kütyükkel, sms-hegyekkel, plankinggel és egyéb idióta mémekkel.
Andrew J: Egyetértek Veronikával, egy Baraka 2012-t mutatnék be Bin-Jip zenével.
A zenétekre jellemző a tökéletes összhang, és már-már filmes módon tökéletesre vágott, és a minden apró részletre kiterjedő pontosság. Mi az érdekesebb, a dalírás, vagy az élő fellépésekbenrejlő kiszámíthatatlan izgalom?
Harcsa Veronika: Egyik sem teljes a másik nélkül. Az elmúlt hónapokat dalírással töltöttük, nem is koncerteztünk, hogy minden kreatív energiánkat az új számoknak szentelhessük. Elég intenzív munka volt, de bevallom, nekem már nagyon hiányzik a koncertezés, írtóra várom a Trafós estét!
Andrew J: Ugyanannyira érdekes. Dalírásunkra továbbra is jellemző a "szobazenei" hozzáállás, sokat kísérletezünk. Egy megkezdett dalhoz több stílust is kipróbálunk, hogy vajon "melyik áll majd jobban neki". Sokszor számunkra is meglepő zenei fordulatok keletkeznek, pl. egy megkezdett lassú balladát ráültetünk egy dupla tempójú dubstep ritmusra, vagy az akusztikus és elektronikus hangzás arányait teljesen megváltoztatjuk, stb. Kevés külső hatás mellett teljes szabadságban előre elképzelés nélkül próbálunk írni új számokat. Koncertre picit máshogyan készülünk. Ott ugye nem egy adott dalra koncentrálunk, hanem egy teljes estés koncert felépítésére és annak közönség reakcióira. Emiatt olyan plusz dolgokat próbálunk hozzátenni már elkészült dalokhoz is, mint pl. a más számokkal való összemixelés, plusz szólók, groovecserék, gyorsítás-lassítás, rövidítés-hosszabbítás, stb. Sok mindent átalakítunk, a dalok többsége teljesen máshogy szól a lemezünkön, mint élőben.
Miért a Trafót választottátok helyszínül?
Harcsa Veronika: A Trafó kifejezetten kortárs művészetekkel foglalkozik, és mi szeretünk a zenénkre úgy gondolni, mint valamire, ami mai és élő, és ami inkább marad kísérleti, sem hogy egy esetleges szélesebb hallgatósághoz való eljutás érdekében kommersz trükköket vessen be. Ily módon passzol hozzánk a Trafó szellemisége, és nagyon örülünk, hogy erről ők is így gondolkodnak.
Andrew J: A legutóbbi "Trafós" koncertünk nagyon jól sikerült 2010. decemberében, akkor mutattuk be Enter című klipünket. Több olyan szerzeményt is játszottunk, amit befogadóképesség hiánya miatt máshol nem, ez idén is így lesz, plusz megpróbáljuk fokozni a vizuális élményt Szabó Levente grafikus művész "live" rajzaival.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez