A kétszeres kamion Európa-bajnokunk társaságában tesztelhettük a BRP Evinrude E-TECH G2 300 lóerős csúcsmodelljével felszerelt csónakot, ami legnagyobb meglepetésünkre kétütemű.
Ha valaki azt hallja, hogy kétütemű, akkor valószínűleg egyből egy füstölgő Trabant jut az eszébe, és ósdi elavult technikának gondolja. Esetünkben azonban nem is tévedhetne ennél nagyobbat! A kétütemű motorok ugyanis újra reneszánszukat élik, a technika fejlődésének köszönhetően kiaknázhatóvá váltak előnyös tulajdonságaik, szó sincs füstölgésről, vagy a régi korokat idéző technológiáról.
És ha már a füstnél járunk, akkor természetesen felmerül, hogy vajon mennyire lehet fenntartható egy ilyen csónak? Digitálisan vezérelt keverékképzéssel még a károsanyag-kibocsátásuk is vetekszik a korszerű négyütemű motorokkal, tömeg /teljesítmény arányuk pedig egyenesen elképesztő , nem véletlen hogy a Forma1-ben is tervben van a bevezetésük 2025-től.
Ezek tudatában már érthető is a BRP legfrissebb csónakmotor fejlesztési iránya, ami az Evinrude E-TECH G2 család 150 és 300 lóerős változatával került piacra.Az üzemanyagban rejlő energiát is nagyobb hatásfokkal tudják hasznosítani, kategóriatársaiknál 15%-kal alacsonyabb fogyasztás mellett 30%-kal nagyobb nyomatékleadásra képesek.
A karbantartás igényük jóval alacsonyabb négyütemű társaiknál, a BRP nem véletlenül vállal 5 év garanciát, mely során még kötelező szerviz sem terheli a vásárlót.
A teszt igazán jó hangulatban telt a Dunaharszti Jet-sky tavon Kiss Norbert társaságában, mely során az erősebb verziót volt szerencsénk letesztelni a Jetpower Hungary Kft. jóvoltából. A 300 lóerős motor játszi könnyedséggel hozta siklásba a hajótestet. Emlékezetes perceket okozott számunkra. Ismét felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk a Jet-sky sport Hungaroringjén.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez