Sütő Enikő hétvégén tesztelte a BMW 2-es Active Tourer gyönyörű modelljét, ami - bár kívülről nem éppen tipikus sportkocsi benyomását kelti, belülről mégis visszaköszön a BMW-re jellemző sportos elegancia. Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, nőként hogyan tudta kihasználni az autó nyújtotta előnyöket.
Sütő Enikő hétvégén tesztelte a BMW 2-es Active Tourer gyönyörű modelljét, ami - bár kívülről nem éppen tipikus sportkocsi benyomását kelti, belülről mégis visszaköszön a BMW-re jellemző sportos elegancia. Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, nőként hogyan tudta kihasználni az autó nyújtotta előnyöket.
Mennyi ideje rovod a kilométereket? Rutinos sofőrnek tartod magad, vagy inkább laikus szemmel ültél be az autóba?
Már közel 30 éve járom az utakat, így azt gondolom, elég rutinos sofőr vagyok, amire az is bizonyíték (bár nem akarom elkiabálni), hogy teljesen balesetmentesen vezetek. Sajnos télen majdnem megtörtem ezt a szép hagyományt, amikor összetalálkoztam egy őzzel, de szerencsére jól kivédtem azt is. Bár azt mondják, egy ilyen nő, mint én soha nem tanul meg vezetni, mégis jól elboldogulok, szóval ne higgyünk a sztereotípiáknak!
Vettél már részt hasonló autótesztelésen?
Persze, nem ez volt az első. Sőt, elég célirányosan szoktam tesztelni, így amelyikbe beleülök, azt általában meg is veszem. Így ismerkedtem meg a kabriókkal is – egyszer kaptam három napra egy gyönyörű kabriót, és noha az első pillanatban rémesen éreztem magam benne, később mégsem adtam vissza, annyira beleszerettem.
És ebben az autóban hogy érezted magad?
Remekül! Hiszen ez egy nagyon komfortos, mégis esztétikus autó, azt gondolom, hogy teljes kényeztetést nyújt minden szinten. Voltak olyan funkciói, amiket fel sem ismertem, csak éreztem, hogy működnek és növelik a komfortérzetem.
Volt már valaha BMW-d?
Nem, BMW-m még nem volt. Megmondom őszintén, most is azt vártam, hogy megérkezik egy férfias, „goromba” BMW, de kellemes meglepetés volt, amikor idegurult ez a lágy külsejű, nőies kocsi.
Mi volt az első benyomásod?
Én ezt az autót egy konszolidált, női változatnak gondolom, tehát kívülről nem akar feltűnő lenni, viszont nagyon is divatos formája van, a puttonya miatt mondanám családinak.
Tehát akkor inkább női, mint férfi kocsinak mondanád?
Szerintem mindenképpen női autó, sőt, azt vallom, hogy a húszas-harmincas éveiben járó fiatal lányoknak lenne a legideálisabb. Mindegyikük megérdemelne egy ilyen autót.
Hogy tetszett az autó színe?
A fehér a kedvenc színem, mert elegáns és jól látható. Örülök, hogy fehér BMW-t kaptam a tesztelésre. A metálos, feltűnőbb színeket kevésbé kedvelem (bár most épp olyanom van).
Nőként hogy boldogultál nőként az újfajta digitális felületekkel, modern műszerfallal?
Nőként nálam a technikai részét nagyságrendekkel megelőzi, az, hogy hogyan érzem magam egy autóban. Tehát ha azzal jönnek, mennyire csúszik, milyen alkatrészek kellenek, stb., akkor inkább lapozok egyet és azt mondom: hű, de szép színek vannak a műszerfalon! Inkább ez, meg a kényelem és az illatok teremtik meg az érzelmi kötődést autóválasztáskor – a technikai részébe meg könnyen beletanulok.
Ki szoktad csinosítani a saját autódat kívül vagy belül? Otthonos dolgokkal?
Ez egy jó ötlet, bár erre még nem gondoltam. Nyilván egyedi az autóm, mert ott élem az életem egy részét, tehát dugig van mindenféle magvakkal, sminkkel, ékszerekkel, kiegészítőkkel – szóval rám jellemző dolgokkal, de nem vagyok híve a lógó plüssmaciknak.
A tesztautót a Wallis Motor Duna BMW márkakereskedés biztosította.
1097 Bp. Könyves Kálmán krt. 5.
Nagyobb dolgokat nem szoktál benne tartani? Mondjuk biciklit, kutyát, esetleg bőröndöket?
Megvallom, egyelőre még nem használtam ki minden helyet ebben a kocsiban, azért bőven akadna hely. Eleve hatalmas beltere van, de még a hátsó üléseket is hátra lehet hajtani, így biztos beleférne minden.
Munkádból adódóan mindig csinosan látunk téged. Szoktál tűsarkúban vezetni?
Sokszor, persze, nem probléma még az egészen vékony sarok sem. Ebben az autóban is könnyen ment.
Az emelt, nagy autókat szereted jobban, vagy inkább a kisebb kocsikat?
Nem szeretek feküdni egy autóban, ülni szeretek benne, úgyhogy nagyon tetszett, hogy ebben a BMW-ben is emelt ülések vannak. Ugyanilyen fontosak az ablakok is: hogy mennyire látok ki rajta és én mennyire látszódom.
Említetted, hogy a kabriók szerelmese vagy. Hogy viszonyulsz akkor ehhez a panorámatetőhöz?
Nagyon tetszik, mert esztétikus, nem kirívó, mégis majdnem olyan, mint egy kabrió. Hagyja szellőzni, és mégis feldobja az autót.
Mennyire fontos számodra a száguldás? Szerinted elegendő ennek a modellnek a maximális 205km/h-s sebessége?
Én nem a gyorsaságra, inkább az élményre hajtok. Nem véletlen a kabriószeretetem sem, amit még a januári fagy sem tehet tönkre, mert élvezem a szabadságot. De ugyanakkor nem megyek gyorsan – pedig előfordul, hogyha meglátják a sportkocsimat az autópályán, akkor rálépnek a gázra, hogy versenyezzünk. Persze sohasem veszem fel a kesztyűt! Szeretek száguldani, de a biztonság a legfontosabb, így mindig betartom a megengedett sebességet, arra pedig bőven elég ez a 205 km/h. Inkább a gyorsulás számít, meg hogy könnyen ki tudjak jönni a kocsival rázós helyzetekből. Ami erre a BMW-re abszolút igaz!
Hogy tetszett a beépített GPS navigáció?
Zseniális, bár az én kocsimban sajnos nincs, pedig megkönnyítette az utazást és a parkolást.
Merre jártál az autóval? Próbáltál vele parkolni a szűkös belvárosban?
Persze, kirándulni voltunk, azután pedig színházba mentünk a párommal, és meglepően egyszerű volt a parkolás a belvárosban. Ezt a beépített funkciók is segítik: megszoktam, hogy az én kocsim pittyegéssel jelez, ha közel megyek valamihez, de itt láthatóvá is válik a veszély, ugyanis van benne egy árnyék, ami a veszélyes közelséget mutatja. Ha a kocsi aurájába kerül egy másik autó, akkor látom, hogyan kell elkerülni!
Milyen egyéb, praktikus funkciókat tudnál még kiemelni az autóban?
Az egyik leghasznosabb az automata csomagtartó, ha ugyanis jön egy háziasszony, akinek tele van a keze, akkor nem kell letennie a kosarat meg ilyesmikkel vacakolni, csak megnyom egy gombot és egyből kinyílik. Sőt, maga a kocsi is egyetlen gombnyomással indul – ezek szokatlan, de kényelmes plusz dolgok.
Ért bármiféle negatívum az autóval kapcsolatban?
Nem, semmi. Viszont, aki ilyen autót szeretne vásárolni, annak nem ajánlanám az alapfelszereltségű verziót, mindenképpen inkább ezt a teljes változatot, hiszen ettől lesz igazi luxusautó!
Helle Robertina
Fotó: Siető Gábor
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez