A beneFIT Prize célja azon vállalatok díjazása, és bemutatása, kik a társadalmi felelősségvállaláson immár a dolgozókba fektetett egészségprogramot értik.
Az All You Can Move SportPass (AYCM) a Humánpolitika.com közhasznú egyesülettel közösen 2019-ben megalapította a beneFIT Prize díjat az alábbi 2 tényező mentén:
- Az 20 éve működő AYCM azért tartotta fontosnak a díj életre hívását, mert meggyőződése, hogy ma egy vállalat társadalmi felelősségvállalása a munkavállalói egészségkultúrán kell, hogy alapuljon, hiszen az egészséges életmódra nevelés össztársadalmi érdek. Eddig 500 ezer embert vettek rá a rendszeres sportra, ezzel járulva hozzá a vállalati egészségkultúrához.
A szabadidősport területén végzett önkéntes tevékenységük a társadalom számára olyan munka, mellyel közvetlen hatást gyakorolnak a fogyasztási szokásokra, sőt alakítják azokat az általuk kitalált üzleti és értékesítési modellel, immár divatot és szubkultúrát teremtve.
- A Humánpolitika.com Közhasznú Egyesület 9. éve a HR szakma kihívásait kutatja, és jelen kor problémáira keresi a megoldásokat.
Mivel úgy véli, hogy az a szervezet, mely hatékonyságnövelésre, profitmaximalizálásra törekszik, annak a munkáltatói gondoskodást, s ebben a legfontosabb szerepet játszó vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tennie, s már nem elég HR-gesztusként gondolni ezekre az intézkedésekre.
A vállalati egészségkultúra ugyanis nem csak az egyén szintjén jelenik meg, eredményez produktívabb, kreatívabb, motiváltabb, kevesebbet betegeskedő munkavállalót, hanem értékteremtő spirálként megjelenik a vevői oldalon mint pozitívabb brand-image, mint jobb minőségű szolgáltatás, pénzügyi szinten pedig mint nagyobb bevétel és kisebb költség, azaz magasabb jövedelmezőség.
Makroszinten pedig egészségesebb és boldogabb társadalmat teremt.
E két mezsgye találkozása hívta életre a beneFIT Prize díjat, mely pharos kíván lenni a munkaerőpiac mindkét szereplője számára:
1) A munkavállalók számára:
A díj célja, hogy a vállalati gondoskodást láthatóvá tegye, üzenetet küldjön a pályakezdő, vagy munkahelyet váltó munkavállalók számára azokról a tényezőkről, melyekről egy álláshirdetésben nem tudnak beszámolni, holott mégis ezek a „rejtett” faktorok segítenek a döntésben, és marasztalják sok évig a dolgozókat az adott vállalatnál, csökkentve ezzel a munkahelyi frusztrációt, stressz, és az annyira rettegett fluktuációt.
Mivel a díjazott munkáltatók védjegyként használhatják a logót, egyrészt magukat pozícionálva, másrészt pedig irányt mutatva a munkavállalók számára, ezzel lerövidítve az álláskeresés procedúráját. A védjegy segít számukra szelektálni a munkáltatók között, hogy könnyen megtalálhatják a nekik való munkahelyet, de leginkább a nekik való munkakörnyezetet.
A vállalati egészségkultúra elemei egy regiszterbe kerülnek, s a munkavállaló ezt az alkalmazást használva választhatja ki a számára legbarátságosabb munkahelyet, azon szempontok alapján, melyek személyre szabottan, épp őneki a legfontosabbak.
2) A munkáltatók számára:
Szeretnénk bemutatni és a széles nyilvánosság elé tárni, azon kis,- közép-, és nagyvállalatokat, kik munkavállalóikat tartják a vállalat legfontosabb és legértékesebb szereplőinek, ezzel erősítve a cég munkaerőpiaci pozícióját a leendő munkatársak bevonzására, s a lojalitás erősítésére a már ott dolgozók számára is.
A díjazott vállalatok példaként állhatnak minden sikerre törő szervezet számára, hiszen a jól megtervezett és átgondolt egészségkultúra lojalitást növel, a különlegesség érzetét kelti, s olyan plusz törődést közvetít, mely túlmutat a versenyképes fizetésen és a babzsákon.
A pályázat célja a vállalati egészségkultúra széleskörű vizsgálata az alábbi faktorok mentén:
- Prevenció - szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás, stb.
- Egészséges táplálkozás - egészséges étel-választék a menzán, gyümölcsnap stb.)
- Munkahelyi sport -, tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportnap, AYCM multifunkcionális sportbérlet stb.
- Egészség-,és baleset biztosítás
- Gyerekbarát vállalati kultúra - gyermekvállalás elősegítése, extra szabadság, gyereksarok, céges gyerektábor, napközi stb.
- Rekreáció - masszázs, meditációs programok stb.
- Munkakörnyezet – ergonómikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkímélő képernyő stb.
- Dohányzásról való leszoktatás – kezelések, leszokást ösztönző programok, versenyek stb.
- Mentális egészség – coach, pszichológus, pihenő szoba, közösségi tér, extra szabadnap stb.
- Környezettudatos közlekedés járműflotta-választás, biciklivel a munkába program, céges bicikli stb.
A beneFIT Prize pályázat keretein belül a pályázó vállalatnak lehetősége van bemutatni minden olyan módszert és programot, amellyel gondoskodó, egészségtudatos vállalatként támogatják a munkavállalói jóllétet.
A pályázatok beadása és elbírálása két körös rendszerben történik, először a szakmai zsűri bírálja el a pályázatokat, majd a pályázók önálló marketingfelületként is kezelhető microsite-on mutathatják be legjobb gyakorlataikat, melyekre közönségszavazatokat gyűjthetnek.
2019. szeptember 9-től, kis-, közép -, és nagyvállalati kategóriában lehet nevezni.
A pályázat leadásának határideje: 2019. október 15.
Díjátadó Gála: 2019. november 11. HARIS PARK
benefitprize.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez