Egy őszinte és a kommunikációs csatornákhoz megfelelően igazított storytelling sikerre vihet egy fiatal design márkát – többek közt erről is szó esett az MDDÜ szervezésében, a Design START program keretében közelmúltban megrendezett szakmai workshopokon. A fiatal formatervezők számára tartott legutóbbi interaktív előadások témája a marketing és digitális technológia, illetve a márkaépítés és designkommunikáció volt. A programban résztvevő tervezők hamarosan gyakorlati feladatokkal folytatják a mentoring programot.
A legtöbb megkérdezett tervező az üzletfejlesztés és a finanszírozás mellett főleg marketing témákban várna hathatós szakmai segítséget a könnyebb boldogulás érdekében. A design START mentoring programja éppen ezért azon problémákra reflektál, amelyekkel egy fiatal pályakezdő designer szembesül, amikor kilép az addig biztonságot jelentő egyetem falai közül. - fogalmazott Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője. Hozzátette, az oktatás és képzés mellett az MDDÜ célja, hogy a designipar fiatal szereplői között párbeszédek alakuljanak ki, ismerjék meg jobban egymást az ágazat szereplői.
A kezdeményezésre a legutóbbi workshop jó alapot adott: a Co & Co designkommunikációval foglalkozó két szakembere, Hosszú Gergely és Nagy Richárd segítségével a résztvevők diskurzust alakíthattak ki a márkaépítés és designkommunikáció témáin belül.
„Ezekből a párbeszédekből az derült ki számunkra, illetve a mentoráltak számára is, hogy az olyan klasszikus hibák, mint az arculat vagy az egyéni jellemzők kommunikálásának hiánya, esetleg az előzetesen rosszul felmért piaci célcsoport javíthatók például a márka személyes történetének elmesélésével. Sok esetben nem tudunk semmit egy induló márkáról, pedig elsősorban a történetek tudják jól eladni a terméket, és pozícionálni a tervezőt is a piacon. Egy őszinte, és kommunikációs csatornákhoz megfelelően igazított storytelling viszont sikerre vihet egy fiatal márkát, illetve minden esetben óriási versenyelőny” – emelte ki Hosszú Gergely.
Tóth Marcell, vállalkozó és digitális marketing specialista az online marketing legfontosabb tudnivalóival kapcsolatban osztotta meg tudását a mentoráltakkal. Kiemelte, hogy az online szokásaik alapján az ügyfelekről általánosságban elmondható, hogy kíváncsiak, türelmetlenek és magas elvárásokkal rendelkeznek. Annak köszönhetően, hogy az online marketing pontosan célozható és mérhető, a márkáknak törekedniük kell arra, hogy minél segítőkészebb, gyorsabb és könnyebb felhasználói élményt nyújtsanak ügyfeleik számára.
Ezeken a workshopokon az egyéni, személyes elbeszélgetések után a programban résztvevő fiatalok számára is világossá vált, hogy egy sikeres márka kibontakozásához mekkora szükség van a megfelelő kommunikációra és az itt megszerzett tudást hogyan tudják saját márkájuk fejlődéséhez felhasználni.
A Magyar Divat Design & Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és dizájniparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez