Tóth Kinga Zoé 2018-ban lett az Anna bál szépe, így kulturális nagykövetként egy évig képviselhette Balatonfüredet. Tinédzser korában olyan ismert márkák modellje volt, mint a Dior vagy a Calzedonia, manapság pedig a Glamour Marketing ügynökség hostess- és modellközvetítés divíziójának a vezetője. Erről a kívülről csillogónak tűnő, ám mégis nagyon kemény tempót diktáló világról kérdeztük.
A hostesskedésről kicsit hasonló az emberek véleménye, mint a modellkedésről, a legtöbben úgy gondolják, elég szépnek lenni, utána már nincs is sok dolga az embernek. Szerinted melyek azok a tulajdonságok/képességek, amelyekre mindenképpen szüksége van annak, aki ezzel akar foglalkozni?
Valóban fontos a külső ebben a szakmában, de nem is az az igazán mérvadó, hogy valaki szép legyen, hanem inkább az, hogy igényes legyen a megjelenése. Minden modell vagy hostess munka alkalmával egy céget, márkát képviselünk, így fontos, hogy a lehető legjobb formánkat hozzuk. Persze emellett a belső tulajdonságok is kiemelten fontosak. Hiába csinos egy lány, ha hiányzik belőle a kedvesség, a türelem, az alázat. Ezek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy valaki jó hostess legyen. Ugyanakkor nagyon fontos a jó kommunikációs készség és a gyors, rugalmas gondolkodás, hiszen sokszor kell megoldani ad hoc helyzeteket, nehézségeket egy adott rendezvényen.
Korábban te is dolgoztál modellként, illetve hostessként. Van esetleg olyan munkatapasztalatod, amely kevésbé releváns, mégis kamatoztatni tudod az ott tanultakat?
A modellkedés nagyon jól megalapozta az életrevalóságomat és a munkához való hozzáállásomat. Őszintén szólva nem egyszerű 16-17 évesen egyedül külföldre utazni több hónapra, távol a családtól és a barátoktól. Az utazások alatt nagyon önálló lettem, mindent magamnak kellett elintéznem, magamról kellett gondoskodnom. Ez a tapasztalat egy fejlődő személyiségű fiatalnak nagyon sokat tud segíteni. Mindemellett a türelmemet és a lojalitásomat is a modellkedésnek köszönhetem, hiszen nem egyszer fordult elő, hogy az előre kiírt 6-7 órás munkákból 10-12 órás munkák lettek, ilyen esetben pedig nem húzhattam a számat, vagy nem mondhattam azt, hogy akkor én most megyek, hiszen tudtam, hogy az akkori ügynökségemet tüntettem volna fel rossz színben. Utólag visszagondolva hálás vagyok a sorsnak minden tapasztalatomért, hiszen ezek mind engem építettek.
Mi jelenti a legnagyobb nehézséget ezen a területen, mind az ügynökség, mint pedig a hostessek szempontjából?
Az ügynökség szempontjából a legnehezebb a jó munkaerő megtalálása és megtartása. Úgy gondolom, generációs probléma, hogy a mai fiatalok nem annyira megbízhatóak, nem olyan nagy a felelősségtudatuk. Sajnos nem egyszer történt már meg velünk, hogy valaki az utolsó percben mondta le a munkát, amivel kellemetlen helyzetbe hozott minket az adott megrendelő előtt. Ilyenkor persze próbáljuk azonnal megoldani a helyzetet, de sok idegeskedést és plusz munkát adnak nekünk, amibe ők bele se gondolnak, vagy csak nem érdekli őket. Próbáljuk kiszűrni a regisztráció során a nem alkalmas jelentkezőket, de sajnos kellett már csalódnunk olyan lányban is, akivel korábban sokszor dolgoztunk együtt. A hostessek szempontjából, ami nehézség, hogy a piac telítettsége miatt megtalálják azt az ügynökséget, ahol megbecsülik a munkájukat, elismerő szavakat kapnak egy sikeres rendezvény után. Nekünk nagyon fontos, hogy a modellek és a hostessek szeressenek velünk dolgozni, ezáltal sokkal nagyobb a lojalitásuk is felénk.
Mivel foglalkozik pontosan a Glamour Marketing ügynökség, mi a főprofilotok?
Az ügynökségünk alapvetően egy teljes körű marketing ügynökség, ami a marketing tanácsadás mellett a tervezési folyamattól egészen a hirdetések utánkövetéséig, értékeléséig kínál komplex szolgáltatásokat. A marketing terület különböző szegmenseire szakosodott specialistákkal dolgozunk, legyen az online vagy offline tevékenység. A különböző projekt alapú megbízások mellett, több cégnek évek óta felelünk a marketing feladataiért. Mindemellett pedig az ügynökség szerves része a modell és hostess közvetítés, amelyért több, mint 3 éve én felelek.
Mely projekt az, amelyre a legbüszkébb vagy, vagy amelyből a legtöbbet tanultál munkád során?
Ha a modellkésre vonatkozik a kérdés, akkor a Diorral és a Calzedoniaval való közös munkámra vagyok a legbüszkébb, hiszen minden kezdő modell vágya, hogy egy nagy nevű divatházzal dolgozhasson együtt. Ami még hatalmas büszkeség számomra az az, hogy tavaly engem választottak az Anna-Bál szépének, ez egy nagyon megtisztelő cím és csodálatos volt egy évig képviselni Balatonfüredet, mint kulturális nagykövet.
Ha az ügynökségi munkámra gondolok, akkor pedig az a legnagyobb büszkeségünk, hogy most már eljutottunk arra a szintre, hogy a nagyszabású projektekben is részt vehessünk, és képesek vagyunk akár 50-60 fő hostesst is közvetíteni egy esemény alkalmával. Ez rengeteg munkával és szervezéssel jár, de minden percét megéri, ha elégedettnek láthatjuk ügyfeleinket, és persze mi is sokat tehetünk hozzá az eredményeikhez, ha a rendezvényeiket sikeresen lebonyolítjuk, támogatjuk.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez