Újraélednek a TV Torna retro szabadidőruha-márkái, a Senior és a Méta
Budapest, 2010. november 10. – A hazánkban is hódító retro-őrület követőit napok óta lázban tartja az a hír, hogy újra elérhetőek a TV Tornából és a Skála Coop reklámokból ismert Senior® és Méta® szabadidő felsők. A nyolcvanas évek hangulatát idéző tréningruhákat fiatalokból álló tervezőcsapat élesztette föl, amely az underground és street stílust követő fiatalok mellett a Senior és Méta szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztályt is megcélozza a jól ismert márkákkal.
A Senior és a Méta a nyolcvanas évek ikonikus szabadidőruha-márkái: sportoláshoz ajánlott ruhadarabjaik a magyarországi konfekciógyártás legfontosabb termékei voltak. A Senior-t legtöbben a televízió közkedvelt családi műsorából, a TV Tornából ismerték, míg a Méta a Skála Coop áruházak sportruházati osztályán hódította meg a mozgás szerelmeseit. A mai divattrendeket követve egy fiatal magyar vállalkozó úgy döntött, „újra felfedezi” a két magyar márkát, s a régi formákat követve, de a mai kor követelményeinek megfelelve a magyar szabadidőruhák gyártásába kezd. A hajdanán közkedvelt márkák visszahozatalán és az új fazonok megalkotásán egy fiatalokból álló tervezőcsapat dolgozik: fotósok, grafikusok és az old school irányzat iránt elkötelezett kreatívok.
„A ruhák tervezésénél fontos szempont volt, hogy különlegesek és egyediek legyenek: egyszerű vonalak mentén stílusos ruhadarabokat alkottunk, amik az eredeti életérzést sugározzák. Végeredményül a Senior és Méta ruhái utcai viseletként kategorizálhatók, melyeket nemcsak sportoláshoz hordhatunk” - mondta el Belicza Bea, a Senior és a Méta márkákat forgalmazó SeMe Original Kft. képviselője. Az interneten (www.seme.hu) megrendelhető ruhadarabok egyediségét a tervezők nevének ruhába hímzésével is hangsúlyozni kívánták a készítők.
„Manapság, amikor szinte teljesen halott a magyar textilipar komoly kihívás száz százalékban magyar szabadidőruhákat alkotni” – mondta Belicza Bea. „A Seniort és a Métát varró gyárak az ezredforduló óta felszámolás alá kerültek, így új magyarországi gyártóegységeket kellett találni a ruhák elkészítéséhez, ahol magyar alapanyagokból és magyar munkaerőt alkalmazva, igényes és tetszetős hazai szabadidőruhák készülnek. Minél több embernek szeretnénk örömet szerezni a Senior és Méta felsőkkel, ezért bolti kereskedelmi költségeket elhagyva interneten tesszük elérhetővé kollekciónkat”- tette hozzá.
Egy kis márkatörténet
A Seniort előállító Váci Kötöttárugyár 1889-es megalakulása készített Magyarországon ruházati cikkeket. A sikeres és folyamatosan fejlődő üzem 2700 embernek adott munkát, és évente mintegy 6-7 millió konfekcionált terméket állított elő. Nemcsak hazánkban, de a határon túlra is rendszeresen exportálta termékeit: Anglia, Ausztrália, Franciaország, Hollandia, valamint KisÁzsia mellett a környező országok is szerették a Magyarországon előállított, megbízható minőséget. A textilipart sújtó válság miatt a váci gyár termelése elapadt, majd 2000-ben felszámolás alá került.
A Métát 1982-ben Méta International néven a Skála-Coop áruházak saját márkaként teremtették meg: ezeket a termékeket csak áruházláncukban lehetett megvásárolni. Sportruházaton kívül konfekciótermékeket, törülközőt, táskákat, sőt kozmetikumokat is gyártottak. A termelés Győr városában zajlott. 1986-ra már több mint 154 ezer terméket értékesítettek évente. A magasabb vásárlóerővel rendelkezőket célozták meg sportruháikkal és az ő sportolási szokásaikhoz terveztek/gyártottak ruhákat és kiegészítőket. A márka az 1980-as években élte fénykorát, aztán az európai textilválság hatására nyomtalanul eltűnt.
További info: www.seme.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez