TOTHBORI Business - Look
Olasz befektetőknek köszönhetően, egy 100 millió forintos beruházás keretében épül Tóth Bori divattervező új márkája. Ennek a beruházásnak a keretében kerül sor a TOTHBORI Business Look Pret a Porter kollekciójának nagy bemutatójára a millenáris teátrumon.
A sikeres üzletasszonyok viselete, az igényes nő ruhatára. A kollekció a sikeres, vezető beosztású dolgozó nő számára nyújt a mindennapi üzleti életben használati értékkel bíró, klasszikus női eleganciát hangsúlyozó darabokat. Nem elérhetetlen luxus kategória, de magas minőséget képviselő, egyedi tervezésű konfekció, limitált darabszámmal. Ez azt jelenti, hogy modellből két-három darab ruha készül el öt méretben, 36-ostól 44-es méretig. Nagyjából tizenkettő-tizenöt ruha készül el egy modellből. Ez annyira kevés, hogy még nem jön szembe az utcán, de egyediségénél fogva viselőjének presztízst biztosít.
A legtöbb társadalomban a női és férfi szerepek jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években. A nők többsége újra szervezi saját és a családja életét, részt vállalnak a politikában, üzletben és a hatalom világában és a társadalmon belül igyekeznek helyet teremteni maguknak a döntéshozatalban is. Vezető szerepet vállalnak a munkában, a szociális reformok területén, a környezetvédelmi megmozdulásokban, békekezdeményezésekben, erősen humanista megnyilvánulásaik mellett feminista mozgalmakban is. Ennek megfelelően öltözködési kultúránk, alkalmazkodva az elvárásokhoz, rengeteg változáson ment keresztül. Az ezekre a szakterületekre belépett és belépő nők többsége kénytelen ruhatárát a szakmája elvárásaihoz igazítani.
Az üzleti öltözködésnek nagyon komoly szabályrendszere van: uniformizált, szigorú szabályoknak kell annak megfelelnie, aki komoly sikereket szeretne elérni ezen a pályán. Ugyanakkor a legtöbb nő szeretné megjelenése által kifejezésre juttatni személyiségét, szeretne naprakész és egyedi lenni. A tervezőnek mindig kihívás, hogy hogyan csempészheti be a saját és az ügyfele egyéniségét egy mereven szabályozott normarendszer szerint működő világba.
Sokak számára riasztó lehet és túlzónak gondolhatják az üzleti öltözködés merev szabályait. Üzleti viselet kialakításakor a tervező azon dolgozik, hogy egészséges egyensúlyt teremtsen a protokolláris szabályok, az eredetiség, az újító kedv és a személyiség megmutatása között. De aki kreatív és merészebb az öltözködésében, arról joggal feltételezhetik, hogy munkájában is kezdeményező.
A fazonok mellett a színek, formák és textúrák is jelentős üzeneteket hordoznak. Kifejezhetjük vele személyiségünket, hangulatunkat, kedélyállapotunkat, tükrei ízlésünknek, vonzalmainkat, de érdeklődésünket is megoszthatjuk általuk, másokkal. Ezek a testünkön tudatosan létrehozott harmóniák vagy diszharmóniák nagyon fontos információhordozók.
Ezen kívül az üzleti életben, a kialakuló formális emberi kapcsolatok miatt megjelenő presztízs értékű metakommunikatív elemek – karóra, mandzsettagomb, táska, telefon – szintén nagy hangsúlyt kapnak.
A jó minőségű szövet, a finom anyagból készült ing, vagy kosztüm egy üzleti tárgyalás „első, meghatározó mondata”.
Éppen ezért és mindezek tudatában készült el a TOTHBORI Business Look kollekció, mely úgy tartja tiszteletben a protokolláris szabályokat, hogy a tervező kreatív energiái is megelevenednek a Millenáris Teátrum színpadán, a kollekció a klasszikus nőiesség a primer elegancia és alkotói szabadság szinergiáit hordozza magában, és életre hívja a magyar üzletasszonyok ruhatárát.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez