Schiesser története
A több mint százharminc éves cég a német textilipar egyik legtekintélyesebb vállalata. Túlélt két világháborút, gazdasági világválságot, s a mai napig meghatározó a textiliparban, azonbelül pedig a fehérnemű piacon.
1875. A svájci Jacques Schiesser megalapítja a Bodeni tó partján Radolfzellben a Mechanische Trikotwarenfabrik Schiesser (Schiesser Mechanikus Hurkoltárugyár) céget. A német-francia háború befejeződésével nőtt a kereslet a trikóáru iránt, mivel a katonák a háború folyamán először kaptak hurkolt kelméből készült fehérneműt az addig szokásos szövött anyagok helyett. Felismerték e fehérnemű kényelmét és gyakorlati hasznosságát. Így aztán -Schiesseren kívül - jelentős kötött-hurkolt áru ipar jött létre a Schwäbischen¬Aib térségében, valamint mindenekelőtt Szászországban, amely a második világháborúig a hurkolt áru ipar Mekkájának számított.
1885 Schiesser 280 dolgozót foglalkoztat, és megindul az export.
1900 A termelés 80 %-a külföldre kerül. Kereken 1000 munkatárssal napi 12.000 darab készárut állítanak elő.
1913 a ~35 eves korában elhunyt cégalapító utóda a veje lesz, Wilhelm Finckh.
1915 Az első’ világháború első évében a cégalapító unokaöccse, Jean Schiesser veszi át a vállalat vezetését. A háborús körülmények között, az infláció és a világgazdasági válság hatására azonban csökken a termelés.
1933-45 A második világháború teremtette konjunktúra után az üzem csaknem teljesen leáll 1945-ben.
1948 A Schiesser Rt. a pénzreformot követően 580 munkatársával eléri a 2,9 millió DEM forgalmat.
1950 A 75-eves cégjubileum meghozza az áttörést: a forgalom 13 millió DEM- re nő. Az értékesítési csatornákat kiterjesztik a szakkereskedelemre és az áruházak szakosodott osztályaira.
1960 Ekkor kezdődik az európai piac kiépítése, és a külföldi termelő telephelyek keresése.
1975 A 100 eves jubileum évében a forgalom eléri a 250 millió DEM-t. Az új reklámszlogen: “A mi szemünk minőségi”.’
1985 A forgalom 3.745 munkatárssal eléri a 437 millió DEM-t. A termelést a nagy sorozatokra korlátozzák. Az új reklámszlogen: “Kedv a divathoz, kedv Schiesserhez”.
1990 A német újraegyesítés erős növekedést és közel 555 millió DEM forgalmat eredményez. Olaszországi, franciaországi, csehországi és szlovákiai többségi részesedésekkel átalakul a Schiesser- csoport az egész Európában tevékeny Schiesser-Eminence- csoporttá.
1996 A csökkenő konjunktúra miatt a forgalom csak kb. 460 millió DEM. Átszervezések biztosítják a piacvezetői pozíciót. A Schiesser- csoport jelen van Európa legfontosabb fehérnemű piacain és szerte a világon. A Német Szövetségi Köztársaságban Schiesser vevőköréhez tartozik több mint 8.000 textilüzlet és áruházi szakrészleg.
Ma a Schiesser Rt. a Hesta- csoporthoz, egy olyan holdinghoz tartozik, mely Svájc egyik legnagyobb vállalat-csoportja. 1996. júliusában Dr. Hailer vette át a vállalat vezetését. Az ő vezetése alatt kezdődött a márka megfiatalítása az olyan hagyományos erények, mint a minőség, az ismertség és a szimpátia megtartásával.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez