S. Hegyi Lucia ihletői, a vadonatúj Volvo V70 és XC70
Budapest, január 24. Bemutatkozott S. Hegyi Lucia „Észak Legendái” kollekciója, melynek ihletői az új Volvo V70-es és az XC70-es modellek voltak. A V70-es és XC70-es modellekkel tökéletes összhangban S. Hegyi Lucia új kollekciója is az egyszerű és letisztult formákra épít, az anyag tiszteletére és a minden részletben megmutatkozó igényességre – megfűszerezve mindezt olyan különös, a természet formáiból merített díszítőmotívumokkal, amelyek az északi erdő varázslatos világát idézik meg.
A Volvo Autó Hungária és a Luan by Lucia Divatház közös munkája már 2007 nyarán elkezdődött. A rendkívül sikeres júliusi eseményen, a finom vonalairól, sejtelmességéről és titokzatosságáról ismert Luan by Lucia Divatház kiállításával egybekötött bemutatón a Volvo C30 egyedi kollekciójáról hullott le a selyemlepel. A közös munka azonban ekkor nem ért véget, ugyanis a C30 designkollekció bemutatóját követően, augusztusban megérkezett a Volvo két legújabb modellje, a V70-es és az XC70-es. A két új Volvo születésének története, valamint a lenyűgöző skandináv dizájn tovább lendítették S. Hegyi Lucia fantáziáját és megszületett az „Észak Legendái” ruhakollekció.
A kollekció jellegzetes díszítő motívumai megkülönböztetik, és egyedivé varázsolhatják a hétköznapi tárgyak világának egy-egy kiemelt darabját is. A díszítést, a csipkék mellett a talányos motívumok adják, melyek eredetét és jelentését nem lehet egyértelműen feloldani; a ruhák viselője maga választhat az interpretációs lehetőségek közül – a saját fantáziájának, belső világának és stílusának megfelelően. Hasonló filozófia vezérelte a Volvo tervezőit is akkor, amikor megálmodták a V70-es és XC70-es modelleket.
A V70 utastere legjobb példa a skandináv dizájnra. A legkisebb rész tervezésénél is teljes mértékben arra összpontosítottak, hogy a forma letisztult, a funkcionalitás pedig intelligens legyen. Ennek jegyében az új Volvo V70-esben mindenki és minden első osztályon utazik. A csomagtér intelligens megoldásai közül kiemelendőek a csomagtér padlójába épített, a csomagok biztonságos rögzítését megkönnyítő, alumínium sínek és mozgatható rögzítő elemek. A rögzítő-szemek eltolhatóak, így amikor nincs rájuk szükség, akkor nem jelentenek akadályt.
Az új V70 lekerekített orrában fekete, tojástartó mintájú hűtőrács dominál, melynek vízszintes bordái krómozottak. Ez sportosabbá teszi a luxuskombi arcát. Az emelkedő övvonal fontos szerepet játszik a kocsi előre dőlő, dinamikus profiljában, melyet tovább fokoznak az oldalablakok közötti feketére színezett oszlopok. Ami kezdetben csak egy praktikus és nagy autó volt, abból mára olyan komfortos és dinamikus, exkluzív jármű lett, mely egyenértékű a nagy luxuslimuzinokkal.
Ahogyan S. Hegyi Lucia is alkalmazza a motívumok különleges játékát kollekciójában, úgy a Volvo modellek tervezői is. Az XC70-es belsejének speciális hangulatát ugyanis a svéd formatervezés történetének egyik legismertebb mintájával oldották meg. A Virvarr (káosz vagy összevisszaság) mintát Sigvard Bernadotte svéd herceg és nemzetközileg elismert formatervező alkotta. A Virvarr minta összegubancolódott témája az XC70-es számtalan részletéhez adott inspirációt: a bőr varrásához, az alumínium panelek csiszolt felületéhez és a hátsó zsebek áttört hálójának mintájához. A tervezői munka végeredményként a keresztbe-kasul futó vonalak az egész utastérben ismétlődnek, és így még izgalmasabbá teszik az autó megjelenését.
A homokkőbézs és az antracitfekete mellett eszpresszó-barna színben is rendelhető az XC70-es utastere, melynél az ülések az ajtókárpitok és a műszerfal sötét színezése kontrasztban áll a többi burkolat homokszínű borításával. Ennek megfelelően a ruhakollekció uralkodó színei is a fákra, valamint az ékszerkészítésben is használatos különféle ásványokra és fémekre utalnak: hegyikristályra, jáspisra, ónixra és márványra, illetve aranyra, ezüstre és bronzra.
Az „Észak Legendái” kollekció valamint a Volvo V70-es és XC70-es modelljei is sokoldalú, nyitott, karakteres, s ugyanakkor varázslatos kisugárzású egyéniségeknek készültek.
A Volvo
A Volvo célja, hogy a világ legvonzóbb és legsikeresebb prémium autómárkája legyen; biztonságos és élményt nyújtó autót adjon a modern családoknak. Minden egyes Volvo modell több ezer ember tudásának, szakértelmének és munkájának együttes eredménye. Az elmúlt 80 esztendő során ez a közös erőfeszítés tette a Volvót a világ egyik legnagyobb köztiszteletnek örvendő vállalatává. 2007-tel bezárólag a Volvo Cars csaknem 15 millió autót állított elő.
A Volvo latin szó, azt jelenti: |gördülök|. Mielőtt ez a szó 1927-ben felkerült az első Volvo autóra, golyóscsapágy márkanévként szolgált. A tervezők a Volvo autók szimbólumaként a vas jelét választották - a kört, átlós nyíllal. Úgy gondolták, hogy ez a szimbólum a tartósságáról ismert svéd acéllal kapcsolja össze az autót. Azóta persze már leginkább a Volvo jut eszünkbe, ha ezt a szimbólumot látjuk. A Volvo modernizált emblémája vállalatunk biztonságra, minőségre és jó formatervezésre való törekvéseit is jelképezi. 2006 óta a vas szimbólum a Volvo Cars és az AB Volvo közös emblémája.
További információ a www.volvocars.hu weboldalon található.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez