Őrült divatvilág
Egy csillogó iparág sötét kulisszatitkai Mi a divat? Mi számít divatosnak? Ki dönti el, mi a menő és mi a ciki? Miért hordunk az egyik évben zöldet, a másikban kéket? Miért van az, hogy |ez| a fekete rongy 600 ezer forintot ér, |az| a másik csak harmincat?
Frei Tamás ajánlása: Párizsból észak felé kell elindulni. Arra van a Kozmetika-völgy. A francia, de tulajdonképpen az egész világ divatiparágának központja. Több száz vállalat, a parfümüzemektől kezdve egészen a csipkegyárakig. Egyik nap |titkos| futószalag mellett álltunk, a krémgyár igazgatónője sejtelmesen suttogta, hogy amit most látok, azt lefilmezni sem szabad. Mert annyira különleges itt minden, annyira rendkívüli, hogy a konkurencia rendszeresen ipari kémeket küld, hogy kiderítse, vajon hogyan csinálják. Meg kell hogy értsem - mondta a hölgy -, hogy itt tilos filmezni, mert még véletlenül lelepleződne, hogy miként kerül az öregedést lassító himalájai orchidea az arckrémbe! Furcsamód azért mindent megmutatott… |Tudja, Tamás - mondta a láthatóan szétbotoxozott, ötvenes marketinges -, ha a nők esténként bekenik magukat ezzel, nos, akkor még meg is fiatalodnak.| Egy hónapnyi adag 60 ezer forint volt, és én nem tudtam, sírjak, nevessek vagy elhiggyem. Este aztán Párizsban, egy könyvesbolt kirakatában ott volt a válasz: az Őrült divatvilág, a |kulisszatitkok királynőjének|, Imogen Edwards-Jonesnak a legújabb könyve. Amelyik nő ezt elolvassa, az soha többet nem nyit majd ki divatújságot |rózsaszín|, álmélkodó szemmel, és mindig tudni fogja, hogy egy ruhaboltban mi sok valamiért és mi kevés. Hasznos könyv, az biztos!
Forrás: Libri
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez