Növekvő Gucci eladás, csökkenő presztízs?
A divatcég első negyedéves forgalma a július végi bejelentés szerint 4.5%-al haladta meg az előző évit. De vajon tényleg jó hír ez? A Gucci szerint igen, mások szerint már kevésbé...
Az exkluzivitásáról híres márkák esetén mindig komoly probléma megtalálni a profit és a különlegesség, vagyis a ritkaság közötti igen vékony mezsdjét. Így van ezzel most a Gucci is, hiszen ez a majd 5 százalék pontos növekedés komoly kételyeket hordozhat magában.
Ilyen fokú növekedés mellett annyi nő kezében lehet majd Gucci terméket látni, hogy az már egyáltalán nem lesz feltűnő, s belesüllyed a tucatmárkák unalmas, szürke világába. Nagyon sokan azon a véleméyen vannak, hogy nagyon nagy hiba olcsóbb termékkel a piacra törni, hiszen ez tönkreteszi a márka presztízsét. De valóban így van ez? Vagy csupán a fanyalgók állandó problémakereséséről van szó? Esetleg a konkurencia féltékenységéről...? Gondoljunk bármit is, egy biztos. A Gucci szárnyal, és ez a mai represszív környezetben igenis tiszteletreméltó.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez