Művészfilmek éve az Oscaron
Úgy tűnik idén Hollywood |művészesre| veszi a figurát. Az idei Oscar-jelöléseket ugyanis a nagyköltségvetésű szuperprodukciók helyett két művészfilm uralja.
A Nem vénnek való vidék és a Vérző olaj nyolc-nyolc jelölést tudhat magáénak. Egyik sem sorolható a könnyen emészthető popcorn-mozik közé. Előbbi némi diétás társadalomkritikába csomagolt kőkemény lélektani dráma, a rangos Variety.com szerint |olyan művészfilm, amely okos, erősgyomrú nézőknek készült.|. Utóbbi pedig egy klasszikus üldözéses végtelen utakon száguldozós lövöldözős filmnek induló hátborzongató, nagyon egyedi hangulatú thriller. A Vérző olajból Daniel-Day Lewis-t a legjobb főszereplőnek, a Nem vénnek való vidékből pedig a |rossz fiút| zseniálisan alakító Javier Bardem-et a legjobb mellékszereplőnek járó díjra jelölték.
A két éllovast szorosan követi a Michael Clayton és a Vágy és vezeklés. Utóbbi alkotóinak ugyan nyilván csalódást jelent, hogy sem a két főszereplőnek, Keira Knightley-nak és James McAvoy-nak, sem Joe Wright rendezőnek nincs esélye elnyerni az aranyszobrocskát, de az egyéb kategóriákban kapott hét jelölés bizonyára jelent némi vigaszt számukra. George Clooney azonban a tavalyelőtt - legjobb mellékszereplőként - kapott szobra mellé idén begyűjtheti a másodikat is - ezúttal már a Michael Clayton főszereplőjeként.
Kelet-Európát a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában két aspiráns is képviseli. Andzrej Wajda monumentális filmdrámája a szovjet hadsereg 1940-es katyni mészárlásának állít emléket, amelynek több, mint tizenötezer lengyel esett áldozatul (Katyn). Az orosz Nyikita Mihalkov pedig a Tizenkét dühös ember című drámát adaptálta vászonra (12).
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez