Még mindig bizsu!
Hamiskás, de mindig nagyon hatásos. Továbbra is hódít a régi-új, stílusos és figyelemfelkeltő divatékszer.
A téli szezon kifutóin aztán megadták módját! A különféle divatékszerek- nyakékek, gyűrűk, karkötők- meglepően nagy és meghökkentően sokoldalú kiegészítői voltak a szetteknek. A Louis Vuittonnál a nyakék művészi mintákkal tűnt föl. Alexander McQueennél szorosan a nyakhoz simuló, Swarovski-kristályos láncokat láttunk, míg Givenchynél a keresztmedálos, rockos stílus volt a menő. Míg korábban üveg-, strassz- és műdrágakövei miatt a bizsuhoz a „nem valódi”- szókapcsolat tapadt, ma visszatért, és áhítottabb divatkellék, mint valaha. Valójában már nem is illik rá a „kiegészítő” kifejezés: ma már bármilyen korú és stílusú nő felveheti. A bizsu buja, éjszakai partiviseletből mindennapos nappali dísszé fejlődött, mely ugyanolyan jól mutat egy irodai szettel, mint egy dögös steppelt kabáttal vagy épp légies téli ruhákkal kombinálva.
MÁR MEGINT AZ ISTENI COCO
Pedig a divatékszernek hosszú története és nagy hagyománya van, korántsem modern kori, „divat-demokratikus” találmány. Amióta I. Erzsébet királynő a tizenhatodik században kitalálta, hogy impozáns báli ruháit vasból, ónixból és üvegkristályból készített kiegészítőkkel teszi még csillogóbbá, a divatvilágban ezernyi „hamis ékszer” futott be karriert. Eleinte ugyanis az volt a cél, hogy a valódi drágaköveket a lehető legélethűebben imitáló anyagokat használjanak. A XX századunk és Coco Chanelnek kellett eljönnie, hogy a divatékszer elnyerje méltó helyét a gardróbban: a divat nagyasszonya volt az első, aki kollekciói állandó, értékes darabjává emelte a csillogó nyakékeket, karpereceket.
AZ AVANTGÁRD ÉS CARTIER
A divatékszer ma a legjobb úton halad afelé, hogy letaszítsa trónjáról az eddigi „kötelező alapdarabot”, a karakteres, jókora divattáskát. A legújabb, elérhető áru tömegcikk most is, mint korábban, a méregdrága valódi luxusdarabokról veszik a mintát- elsősorban Cartier híres terveiről. Az 1847-ben Párizsban Louis Francois Cartier, az ékszerészek királya által alapított, ma fia és három unokája által továbbvitt cég mindmáig az ékszerészek avantgardistájának számít: náluk sosem követnek trendeket, éppen ellenkezőleg, ők teremtik az újabbakat. Ők „találták fel” az állatmintás és a sokszínű ékszereket csakúgy, mint at art deco stílusban megálmodott darabokat. Cartier-nél ma is királyi házak sarjai állnak sorba- vegyülve olyan hollywoodi hercegnőkkel, mint Eva Mendes, Liv Tyler és Sarah Jessica Parker. Igaz utóbbiak nemcsak a luxusékszereket hajlandók viselni a vörös szőnyegen, hanem ugyan olyan öntudatosan veszik fel azok divatos, olcsóbb rokonaikat is, gyakran együtt villogva a kétféle stílussal. Ők is tudják a bizsu az egyik leghatásosabb szemfényvesztés.
KÜLÖNLEGES VARÁZS
És hogy miben rejlik a bizsu különleges varázsa? Például egyediségbe, mellyel, legyen bármilyen szép, egyetlen csodatáska sem veheti fel a versenyt, hiszen egy ilyen darab óhatatlanul többször köszön vissza az utcán és partikat járva bizsuból jóval nagyobb a választék, így könnyebben találunk olyan darabot, amit nem hord boldog-boldogtalan. A divatékszert azért jó viselni, mert strassz csillog rajta, nem pedig különféle céglogók stilizált változatai. Mindeközben a valódi drágakövekből készült előképekhez képest egy-egy „tucatdarab” elérhető áron megszerezhető, és mindig jól passzintható a szezon aktuális vonalaihoz. Arról nem beszélve, hogy a bizsuk már viselésük előtt örömöt okoznak a nőknek: válogatni is élmény közöttük. Hát még megtervezni, mihez vesszük fel őket.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez