M0 a 00-ás út
Az M0-ás jelzés autópályára utal, de valójában mi is ez az út és miért nem lehet az, ami? Ez az út olyan, mint az ország, van itt minden, de még sincs semmi, főleg nem rend.
A Budapestet megkerülő út már régi gondolat (a múlt század negyvenes éveire visszavezethető), de hazánkban, mint egy rozsdás gépezetben lassan fordulnak a kerekek, így a megvalósítása is váratott magára. Az elkerülő út az M0 jelzést kapta, ami autópályát jelöl, aki ráhajt, az viszont látja, hogy autóútnak van végig kitáblázva, ennek ellenére végig 80-as sebességkorlátozás van. Még egy egyszerű mellékúton, lakott területen kívül is gyorsabban lehet autózni, mint az M0-áson.
Ezen a körgyűrűn senki sem tartja be a sebességkorlátozást, hiszen a kamionok is minimum 100-as tempót diktálnak. Így a személyautósok vagy elviselik, hogy állandóan kamionok előzgetik őket vagy tartják a tempót. Általában utóbbi.
Mind Olaszországban, mind Ausztriában, de más európai országokban is vannak hasonló méretű autópályák, ahol nem tesznek ki korlátozásokat és mégis remekül halad a forgalom. Bár külföldön a gyorsforgalmi utakra más jelzéseket, elnevezéseket alkalmaznak, mint az autósztrádákra.
Itthon is egyszerűbb lenne a 80-as táblákat beszedni, és ha korlátozni akarnak, akkor meghagyva az autóút jelzését és a rá vonatkozó sebességhatárokat. A 80-as táblákat meg kiteszik oda, ahol tényleg szükség van rájuk. Legalább lehetne haladni is rajta és nem kellene szötymörögni a kamionok között, akik fittyet hánynak a sebességhatárokra (ezt persze az autópályákon is megteszik). A leállósáv teljes hiányának balesetveszélyességéről már külön ki se térünk.
Talán egyszer tényleg rend lesz az M0-ás „főútvonalon” is és megkapja a „00” jelzést :)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez