Lófarokdivat egykor és ma
A lófarok az a hajviselet, mely talán a legambivalensebb szerepeket töltött be jó darabig a szépségiparban. Ennek megfelelően persze az átlagember fejében is egyszerre jelenik meg a csapzott és a gondosan, professzionális precizitással kimunkált változatokban. Divat & Stílus |Divattörténet |Lófarokdivat egykor és ma Lófarokdivat egykor és ma 2014. május 16. A lófarok az a hajviselet, mely talán a legambivalensebb szerepeket töltött be jó darabig a szépségiparban. Ennek megfelelően persze az átlagember fejében is egyszerre jelenik meg a csapzott és a gondosan, professzionális precizitással kimunkált változatokban. Annyi biztos, hogy jó pár éve nemcsak a dolgozó mindennapok, hanem az alkalmi megjelenés része is, de persze ez nem volt mindig így. Sztárjaink segítségével álljon itt egy kis lófarok-történelem.
Az ötvenes évek Amerikájában a lófarok egyértelműen a nők kiváltásága volt. A kislányos bájjal hordott hajremekeket Sandra Dee színésznő is előszerettel tette magáévá, a tinédzser glamúr megteremtése ebben a korban az abszolút sikknek számított. Ezzel párhuzamosan viszont a trend ellenlábasa is szárnyakra kapott, Audrey Hepburn a a Funny Face című filmben a szexszimbólum magabiztosságával csavarta el a fejeket magasra kötött frizurájával.
Képgalériánkért kattints a fotóra!
Ezidőtájt dobta piacra a Matell cég az első Barbie-babáját, ekkoriban még szigorú, merev frufrus műanyag álmokkal bombázták a kislányokat, ez a modell valahol a kislány és a felnőtt nő közötti határmezsgyére pozícionálódott. És még mindig Amerika, ott is a hatvanas évek egyik népszerű sitcomjának főszereplője, Barbara Eden ekkoriban talán mindenkinél többet tett a lófarok legitimálásáért. Eljöttek a végletes érzelmeket kiváltó nyolcvanasok, Madonna Blond Ambition turnéja újra beállította divatfutamba a lófarkat (az ikonikussá vált kúp alakú mellrésszel ellátott Gaultier-fűző szinte már muzeális értékkel bír). A kilencvenes évtizedben Chris Ever teniszezőnő új magaslatokba röpítette a copfot, díszítésekkel, színes szalagokkal emelte a sportpályák egyébként egyhangú színvilágát. Maradjunk még egy kicsit a nyolcvanasoknál. Ekkoriban mindent túlméreteztek, felnagyítottak, eltúloztak, így történhetett, hogy az óriási, dús, hullámos hajzatokba is hajgumit csaptak. S ha már a hajguminál tartunk, a szintén kissé aránytalan és gnóm hajfogók szintén ekkoriban élték virágkorukat. Nem mehetünk el szó nélkül a férfi lófarkak megemlítése mellett: az erősebbik nem a XVIII. században beépítette megjelenésébe az összefogott hajviseletet, Heath Ledger a Casanova című filmben a korszellemnek megfelelően alacsonyan rögzített, szalaggal átkötött copfot visel. Steven Segal esete már más kérdése, mindenesetre tény, hogy ő támasztotta fel hamvaiból az összefogott, hosszú hajat saját neménél, ez a hátrasimított, fénylő verzió - érthetetlen módon- bizonyos körökben viszont máig nem kopott ki a hajviseletek palettájáról. “Köszönjük”, Steve. Azért Karl Lagerfeldet sem hagyhatjuk ki, kinek hajkoronáját egy megbízott, állandó személy kezeli. A Balmain 2011-es őszi-téli bemutatóján laza, Valentinonál gondosan megkomponált, Guccinál hatalmas, dús, természetközeli és tollakkal díszítettek, Dries van Notennél pedig nemesen egyszerűek az új évtized lófarkai.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez