LACOSTE és a sportos krokodil
René Lacoste a tenisz világában vált méltán híressé határozottságáról és versenyszelleméről.A Davis-kupa alatt, 1927-ben a francia csapatkapitány krokodilbőr táskát ígért neki, ha döntő győzelmet szerez a csapatnak.
A hír elterjedt, és ettől kezdve a Krokodilként kezdték emlegetni őt. Csodálatos sikerek követték egymást ,és nem csak a teniszpályákon.
1933-ban zseniális ötlete támadt. A teniszpályán uralkodó hőség leküzdésére egy újfajta trikót tervezett. Akkoriban a teniszezők klasszikus, hosszú ujjú ingben játszottak. Lacoste újítása egy kényelmes, rövid ujjú, bordás gallérú, fehér pólóing lett, amely rendkívül levegős anyagból készült: ez mára „petit piqué” jersey néven vált híressé. Ezzel a pólóval forradalmasította a sportruházatot.
A krokodil-, amelyet barátja, Robert George tervezett- először 1927-ben tűnt fel René Lacoste kabátján, és egy csapásra a híres póló emblémája lett. Ez volt az első eset, hogy egy logót jól látható helyen tűntettek fel, vagyis kialakult a napjainkban igen népszerű, látható márkajelzés gyakorlata.
A Lacoste család által vezetett, La Chemise Lacoste mindig nagy súlyt fektetett a rendkívül dinamikus designra és marketing politikára. A vállalat számos termék fejlesztését koordinálja és ellenőrzi, miközben mit sem csorbul a termékminőség ,és a márka világszerte élvezett jó híre iránti elkötelezettség a sportruházat, a szabadidő ruházat, lábbelik, szemüvegek, illatok, táskák, golf- és teniszfelszerelések terén. A beszédnek nincs sok helye a pályán. A Lacoste- illatok felidézésére elég, ha felelevenítjük azokat a bámulatos meccslabdákat, amelyek során egy briliáns játékosból a világsiker szimbóluma lett. Ennek kapcsán pedig mi magunk is magunkévá tehetjük a sportos, modern, de egyben patináns márka exkluzív hangulatát. Nem kell hozzá más, csak egy Lacoste kölni…
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez