GAS - Keep it simple
Ez a GAS szlogenje, mely a márka fő értékeit foglalja össze: minőség, eredeti design, pozitivitás, kreativitás. Nem könnyű ennek megfelelni, ám a GAS kollekciókban kizárólag kiváló minőségű termékeket találunk, melyek magukon hordozzák az egyedi GAS design stílusjegyeit, praktikusak és jól kombinálhatóak.
Járjunk a világ bármely táján Olaszországtól Japánig a mai modern, városi fiatalok egyik kedvenc márkája. A GAS márkanév mögött egy olaszországi székhelyű világcég áll, melynek története a 70-es évekre nyúlik vissza. Ekkor alapította meg Claudio Grotto, a GAS tulajdonosa - a nevét viselő céget, Vicenza mellett Észak-Olaszország ipari vidékén, melynek a mai napig aktív vezetője. A divat nem volt számára idegen világ, hiszen a 60’-as években édesanyjának méteráru boltja volt, ahol különleges és divatos anyagokat árultak. Karrierje 1969 és 1970 között kezdődött, igaz, még mint a helyi szórakozóhelyek képviselője. A munkája során került kapcsolatba a legjobb olasz és külföldi zenekarokkal és tudatosult benne, hogy a fiatalok mennyire odafigyelnek az öltözködésükre, és mekkora igényük van divatos, jó minőségű, modern ruhadarabokra. A ’70-es évek Itáliájában akkoriban még csak a klasszikus divat volt elérhető a piacon, így jókora kihívás előtt álltak azok, akik szakítani próbáltak az öltözködési tradíciókkal. Ez a felismerés indította el azon törekvését, hogy családi vállalkozás keretében márkás farmereket fog árulni. A koncepció bevált, így a divatos és minőségi anyagból készült farmerek és ruhák iránti kereslet egyre nőtt. A 70’-es évek elején, miközben a szakmai fortélyokat – a kollekció tervezésétől az eladási stratégiáig - tanulta, még otthoni keretek között elkezdte gyártani az első egyedi GAS kollekció ruhadarabjait. Egy évtized kellett hozzá, hogy vállalata a teljes körforgásig, a tervezéstől az eladásig eljusson. A célcsoport változatlan maradt: divat érzékeny, igényes fiatalok, akik a magas minőségű ruhadarabokat keresik, szigorúan szem előtt tartva az egyszerűséget és a praktikusságot. A GAS anyacége, a Grotto 1982-ben alakult és 1986 júliusában került bejegyzésre, mint Grotto S.p.A. Az 1990-es év új fejezetet nyitott a vállalat életében: elindult a GAS, mint márkanév, az első igazi, saját készítésű GAS kollekció bemutatásával. A cég jellegzetes logóját különleges természeti jelenség ihlette. Claudio Grotto szemtanúja volt egy ritka természeti képződménynek: a dupla szivárványnak. Dél-Afrikában, Fokvárosban járt, ahol az Indiai-óceán és a Csendes-óceán találkozik. Itt látott két szivárványt melyek keresztezték egymást a napfényen keresztül. A GAS logó ebből a természeti jelenségből származik, tükrözve a márkában rejlő értékeket: stílus, együttműködés, pozitivizmus, vitalitás, egyediségre való törekvés. Az elmúlt években, a GAS számos márkaboltot nyitott szerte a világon, Japántól Szaúd-Arábiáig. Ez nem csak közelebb engedte a márkát a vásárlóihoz, de értékeit is könnyebben közvetíti. A cég jelenleg 300 főt foglalkoztat az olaszországi központjában és további 1500 dolgozója van a leányvállalatainál világszerte. A viszonteladói hálózat folyamatos bővülése és a globális lefedettségnek köszönhetően a GAS nemzetközi márka lett. A GAS Magyarországon 1992-óta van jelen, mint márkanév. A Grotto Spa leányvállalatként 1998-óta működik a Laurentes Kft, mely a GAS ruházati termékek kizárólagos hazai forgalmazója. 1999-ben nyílt meg a GAS nemzetközi életében is jelentős szerepet játszó 1000m2-es superstore a Westend City Centerben, mely a milánói, tókiói és londoni GAS boltokkal együtt a cég legfontosabb márkaboltjai. Magyarországon ma a GAS 15 saját márkaboltot, illetve az egész országot lefedő viszonteladói hálózatot üzemeltet. 2006 áprilisában a GAS magyarországi irodái új székházba költöztek. Az ultramodern, olasz ipari industrial stílusban felújított épületben az irodák mellett egy 400m2-es új outlet is helyet kapott. Az üzlet kialakítása híven tükrözi a GAS filozófiáját. Az új székház, az új üzletkoncepció mind része a GAS image váltásának, mely világszinten is megfigyelhető. A GAS ma már nem csupán egy farmermárka, hanem egy életérzés, egy kultúra, egy koncepció és ami a legfontosabb magas minőségű, részleteiben kidolgozott, igényes kollekció, melyben a sportostól a kényelmesig, az elegánstól a laza esti viseletig bárki megtalálhatja a számára megfelelő stílust.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez