Furla táskák
A divatot ismerők és kedvelők körében a Furla márkanév egyet jelent a minőségi és funkcionálisan stílusos kézitáskákkal és kiegészítőkkel. A vállalatot egy olasz női-divatáru kereskedő, Aldo Furlanetto alapította mintegy 80 évvel ezelőtt.
Divat iránti fogékonysága kiváló üzleti érzékkel párosult, melynek eredményeként a kis bologna-i cégből nemzetközileg elismert divatáru készítő és forgalmazóvá vált. A divatház mára már 64 ország hölgyeinek (és urainak) ízlésvilágát szolgálja-alakítja több mint 1000 értékesítési helyen Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt. A családi vállalkozás ügyes stratégiai döntéseinek következtében a Furla termékek a divat világvárosainak főutcáiban díszítik a kirakatokat, járjunk a Rue Saint-Honoré-n Párizsban, a Via Condotti-n Rómában, vagy épp a Ginzán Tokióban.
A Furla táskák eleganciát és nőiességet sugároznak. A termékeket a bőrmegmunkálási hagyományokat jól ismerő kézművesek készítik Olaszországban. A vásárlóközönség és a változó divat kívánalmainak megfelelően a Furla is állandóan megújuló termékskálával jelenik meg a piacon. Találunk válltáskákat, hátitáskát, kézitáskákat különböző méretben és anyagból. A kézitáskák és bőr kiegészítők mellett azonban a Furla más területeken is hódít. Jelenleg napszemüvegeket és receptre felírható szemüvegeket is forgalmaz, valamint külön szerződést kötött a Citizen óragyártóval egy saját karóra kollekció tervezésére. 2006-tól már a férfiaknak is külön termékválasztékkal készülnek, valamint az alapító lányának, a vállalat korábbi aktív, ma már tiszteletbeli elnökének saját kollekcióját is forgalmazzák “ Giovanna Furlanetto for Furla” néven.
A körülbelül 150 millió eurós éves árbevétel egy részét kutatásra, a technológia és a vállalat fejlesztésére fordítják, míg a bevétel másik részéből a művészetet és a fiatal tehetségeket támogatják. Ez utóbbi elkötelezettség egy “Talent Hub” nevű programban testesül meg. A kezdeményezés részeként fiatal, tehetséges tervezők kapnak bemutatkozási lehetőséget a Furla márkanév alatt. A 2007. júliusában “Ki következik?” (“Who's on Next?”) verseny négy végzősének (Courtney Crawford, Max Kibardin, Alice and Lisa Ferrari, a Maricó párosa és Nicole Brundage) designjai a “for Furla” logóval ellátva kerülnek a divatközönség elé. A feltörekvő tervezők munkáinak pártolásával a Furla társadalmi és kulturális összekötő szerepet is vállal. A talentumok egy életre szóló lehetőséget kapnak azzal, hogy munkáik a világ 64 országában kerülnek egyedi csomagolásban a Furla üzleteinek polcaira.
A 64 ország egyike Magyarország. A budapesti üzlet a Furla egyik felfedezettjének, a Maricó által tervezett táskákat forgalmazza. Alice and Lisa Ferrari, a Maricó alkotópárosának kreációi az Audrey Hepburn által megformált karakter, Holly Golightly retró stílusát idézik az “Álom luxuskivitelben” című filmből. A 2008-as Tavasz/Nyár kollekciót a mértaniság, a puha formák, a kézi szőttes anyagok és az apró részletek jellemzik, melyek egyben meghatározói a Furla saját kollekciójának is. A 2008-as tavaszi/nyári reklámkampány középpontjában a hosszú olasz nyár áll, melyben a formák és színek egyvelege visszaidézi az olasz vidéki táj kaleidoszkópikus harmóniáját. A “Maricó for Furla” együttműködés részeként új anyagokkal is kísérleteznek; a fényes és matt viszkózt festett raffiával és kordbársonnyal ötvözik. A színskála a sápadt rózsaszíntől és sárgától a cseresznyés mahagónin át az élénk tengerészkékig terjed. A táskakészítés a jövőben újabb kollekciókkal egészül ki: kézi szőttes darabok férfiaknak, lakáskiegészítők és unisex sporttáskák.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez