Fernando Alonso - Renault?
Úgy néz ki, vége a találgatásoknak; a spanyol visszatérhet Flavio Briatore csapatához.
Lezárulni látszik az Alonso-saga; spanyol lapértesülések a Forma-1 2005-ös és 2006-os világbajnoka 2008-ban a Renault volánja mögött áll rajthoz. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke tehát kettős sikert ünnepelhet: az istállót felmentették a hónapok óta húzódó kémügy vádpontjai alól, és Alonso is beadta a derekát. Az előzmények ismeretében azt gondolnánk, hogy egy nagy hazatérésről van szó, de Alonso inkább csak kitérőnek tekinti az új kontraktusát, amit 1+1 évre írt alá. E tekintetben nézeteltérés volt Briatore és a pilóta között; amíg a csapatfőnök hosszabb távú (3 éves) szerződést képzelt el, addig a spanyol csak a 2008-as idényt kívánja a Renault szolgálatában tölteni. Alonso ugyanis a Ferrari kegyeit lesi. Mindezt fölöslegesen teszi (legalábbis egyelőre), mivel az olaszoknál egyértelmű a felállás, hiszen a szerződések alapján a Raikkonnen-Massa pilótaduó legkorábban csak 2010-ben bomolhat fel. Alighanem ennek tudható be a megállapodás 1+1 éves konstrukciója, mivel a 2008-as esztendő végén előre láthatóan ugyanitt fognak tartani a felek; Alonso a Ferrari egyik helyére fog pályázni, ha pedig újfent nem jár sikerrel, jöhet az a bizonyos +1 év a franciáknál. Persze kár volna sajnálni Alonsót. A Renault-nál ő lesz a főpilóta, ami bizonyára kikötés volt a részéről. Feltételezhető, hogy előre tisztázni kívánta, mi is a felállás. Mint ismeretes, előző csapatánál, a McLarennél még világbajnokként sem élvezett prioritást, és Hamiltonnal egyenrangú pilótákként versenyezték végig a legutóbbi szezont. Ez nem nagyon ízlett a spanyolnak, így a folytatásban csak olyan csapat jöhetett szóba, amelyik hajlandó teljesíteni Alonso igényeit. Mivel a Ferrari egyelőre elérhetetlen a spanyol számára, a Renault-szerződés kézenfekvőnek tűnik, még akkor is, ha |csak| évi 15 millió euró üti majd Alonso markát (ez a McLarennél majdnem 24 millióra rúgott). 2008-ban tehát a Forma-1 valamennyi nagy esélyese külön csapatban méri majd össze erejét. Kinek tesznek majd igazán jót a változások? A McLarennél továbbra is a pilóták közötti egyenlőséget hangsúlyozzák, ami nem tűnik életszerűnek, hiszen Alonso személyében egy kétszeres világbajnok távozott az istállótól. A fiatal Lewis Hamilton egyértelműen a 2008-as idény egyik esélyese, akinek főpilótaként talán még több sansza lenne az elsőségre. Kimi Raikkönen a címvédés reményében ül be ismét a Ferrariba, míg a Renault-nál egy egész istálló lesi majd, hogyan tehet Alonso kedvére. Ami ezek után biztosnak tűnik: jövőre sem lesz izgalmaktól mentes a Forma-1!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez