Exkluzív interjú Claudio Grotto-val, a Gas alapítójával
Claudio Grotto a 70-es évek elején hozta létre első farmer kollekcióját, melyet egy Vicenza közeli kis üzletben árult - ma már 3500 üzlettel van jelen 56 országban.
Érezhető a feszültség, izgatott várakozás, a GAS üzletében minden készen áll a delegáció fogadására. Élére hajtott ruhák a polcokon, külön sarokban koktélok és hideg tálak hívogatnak. Az aktuális kollekcióból beöltözött eladók egymás közötti felajzott suttogását, a hangos zene nyomja el. oha nem fog el remegés a „nagy emberek” közelségétől, de lassan én is kezdem érezni a különös lüktetést. Claudio Grotto-t várjuk, a GAS világmárka megálmodóját és létrehozóját. Érkezése után eddig csak filmen látott tisztelettel, néhányan kézcsókkal (!), köszöntik. Az olasz férfiakra jellemző, életkorának megfelelő divatos megjelenés, laza elegancia, ő maga a stílus! Sármos és közvetlen. Az interjú alatt bizony figyelnem kellett, hogy bele ne essek a „bűvöletébe”. Kaptunk 8 percet!
Claudio Grotto a 70-es évek elején hozta létre első farmer kollekcióját, melyet egy Vicenza közeli kis üzletben árult - ma már 3500 üzlettel van jelen 56 országban.
Mi előzte meg a cégalapítást, mi motiválta Önt?
CG: Imádom az életet, ez hat ki ma is a munkámra! A 60-as évek végén a házunkkal szemben volt egy Klub, ahová én szerveztem az akkoriban híres fellépőket. Nagyon megtetszett a viseletük és néhány barátommal összefogva a környező gyárakban beszereztük a szükséges anyagokat és a műhelyünkben készültek az első darabok. Eleinte szüleim üzletében árusítottunk, később beindítottuk az önálló termelést és terjesztést.
Tervezett is darabokat?
CG: Nem, én elsősorban szenvedélyes kereskedő vagyok. Igazán csak akkor tudod eladni a termékedet, ha hiszel benne. Ez a legjobb PR egy terméknek.
Hogyan került a GAS Magyarországra?
CG: Ez is egy barátságnak köszönhető. A 80-as évek elején barátkoztam össze egy igazán megkapó pécsi fiatalemberrel, Maros Tiborral, akin keresztül megismertem Magyarországot és a magyar piacot. 1991-ben nyitottuk meg itt az első üzletünket Pécsen.
Miért csak a fiatal korosztály a GAS célcsoportja?
CG: Hiszek a lélek örök fiatalságában, így nincs korhoz kötve, ki hordhatja a GAS termékeket. Az idősebb korosztály is talál magának a kollekcióban különleges darabokat. A kollekció fejlődéséhez azonban a fiatalokra van szükség, akik mindig előre tekintenek, nyitottak és képesek megújulni, mialatt a mindennapok kihívásának és a napi divat változásának igyekeznek megfelelni.
Próbálom megfejteni azt a titkos motivációt, melyet Grotto az élet szeretetének hív. A mai napig külön részleg foglalkozik a vállalaton belül az egyes termékekhez tarozó technológiai újításokkal.
CG: Igen ez egy nagyon demokratikusan vezetett cég - reflektál Grotto - az itt dolgozó fiatalok mind integrálódnak a GAS szellemiségébe. Igyekszem olyan fiatalokkal együtt dolgozni, akik értéket tudnak hozzáadni a márkához.
Mi várható a jövőben?
CG: divatos termékek, melyekből a különböző kultúrák egyaránt tudnak maguknak választani. Elvünk, hogy nem elég divatot követni, a GAS termékeket tudni kell viselni is.
Ezzel elillant a nyolc percünk, Claudio Grotto-t „kikapták” székéből, de a Nagy Embernek arra maradt ideje, hogy megpusziljon és megöleljen bennünket!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez