Escada, bitte!
A német divat legalább olyan híres, mint a német békemozgalmak. Viszont van egy márka, mely latin neve ellenére nagyon is német. Ez az Escada, melyet 1976-ban alapított Margaretha és Wolfgang Ley.
Szerelmük alkonyán egy Escada (portugálul lépcső) nevű, ír telivér paripára fogadtak. Miután jó kis summát nyertek, úgy döntöttek, ez a név valószínűleg szerencsét hoz majd nekik a divatüzletben is.Úgy is lett. Nem vitás, hogy ez a legjobban csengő német divatmárka. Ha már nem csak egyszezonos holmikra vágysz, és szeretnél egy-két örök darabot, akkor jól figyelj!
A megújulás
Margaretha Ley sikeres modellből vált egy divatcég tulajdonosává. A svéd származású Margaretha annak idején még a híres párizsi dizájnernek, Jaques Fath-nak is modellkedett. Később a svéd királyi család szabója, Leya mellett tanulta ki a divattervezés fortélyait. A hatvanas évek végén a másik, akkoriban jó nevű német divatmárkának, a Mondinak tervezett. Mindig is imádta az élénk színeket, és az általa tervezett kollekciók arról lettek híresek, hogy utánozhatatlanul vidámak, üdék és elegánsak.
Az Escada Margaretha szerint „ a jól kereső, dolgozó nők kollekciója”. Ennek némileg ellentmond a pár szóban pompásan összefoglalható dizájnjuk: színes, elegáns, minőségi és pompásan passzol rád. De ha azt gondolnád, hogy csak a hipergazdag üzletasszonyok járnak Escadaban, akkor eloszlatjuk ezt a téveszmédet. 2006 szeptembere óta az új divattervező álmodja meg a hipernőies, és a túlkopásoktól mentes kollekciót. Damiano Biella azelőtt a Valentino divatház tervezési igazgatója volt, de karrierje során dolgozott Carolina Herrerának és az LVMH divatbirodalomnak is. A 37 éves divattervező már az első szériájával bebizonyította, hogy az Escada nemcsak a negyven fölötti nők kedvence lehet. Több vonala is volt ennek a kollekciónak: Escada Sport, Escada Accessories ( a nagyon dögös kiegészítők), Escada Couture, és licencként gyártanak Escada szemüvegeket, parfümöket, sálakat és ékszereket is. Margaretha mindig fontosnak tartotta, hogy tetőtől talpig fel tudjanak öltözni náluk a nők. Ezt a nagyon jól variálható, és szezononként egymásra épülő, egymást kiegészítő kollekciók valóban lehetővé is teszik. Ellentétben sok divatházzal, ahol egy szezonváltás 180 fokos fordulatot jelent, az Escada, bár követi a divatot, nem okoz felfordulást a gardróbban, és nem bizonytalanít el: sosem, kérdezed elkeseredetten: most mit is kellene viselnem? Egyértelmű lesz a válasz: valami Escadat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez