Ducati 848, könnyű és gyors
Az idei évben a középsúlyú osztályban a Ducati a 848-assal rukkolt elő. A rengeteg fejlesztéssel (köztük számos saját) felturbózott motor a gyár legelérhetőbb Superbike motorja.
A 168-as kategóriánál mintegy 20 kb-mal könnyebb mint elődei és még az 1098-ast is megelőzi 5 kg-mal. Az újfejlesztésű 848-as motorjánál egy fejlett rendszert használnak az öntött alkatrészek gyártásánál,a vákumtechnológiát. Ez a rendszer egyszerre gondoskodik arról, hogy jelentősen, több mint 3 kg-mal csökkenjen a motor súlya, és biztosítsa az állandó falvastagságot és szilárdságot. Az első fék egy 320 mm-es dupla Brembo tárcsafék, négydugattyús radiális féknyergekkel, hátul pedig egy 245 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel. További újításokat tartalmaz a kifinomult nedves (olajfürdős) kuplung, ami szintén több, mint 1 kg súlymegtakarítást jelent és megnövekedett szervízintervallumot. Az Euro3-as szabályozásnak megfelelően pedig a motor hangja se kergeti ki a házinénit a világból.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez