Divatkampányok jó ügy érdekében
Tervezők, modellek, divatcégek gyakran adják nevüket, arcukat és munkásságukat egy-egy jó ügy érdekében. Jótékonysági divatkampánnyal gyakran találkozunk, a jótékonykodásnak ez az egyik leghatékonyabb formája. Jobban felfigyelnek egy hírességre, aki képviseli például az AIDS elleni harcokat, egy közkedvelt márkáról nem is beszélve.
Giselle Bundchen már régóta támogatója a (RED) nevű alapítványnak, amelyet a U2 Bonoja és Bobby Shriver hozott létre azzal a céllal, hogy AIDS fertőzötteknek juttassanak gyógyszereket.
Hogy segíthesse a (RED) munkáját, hogy minél több emberhez eljusson a híre, Giselle összeállt az ELLE magazinnal. Giselle fotóit 2009-ben 30 ország ELLE magazinjában láthatta körülbelül húsz millió ember. A fotókon Giselle olyan márkákat visel, amelyek szintén támogatják a (RED) munkásságát: Converse, Gap, Apple and Armani.
"Egy olyan országban nőttem fel, ahol a szegénység nagy gondot jelent. A szenvedés látványa nem idegen tőlem, ezért megfogadtam, ha tudok valahogy segíteni, megteszem." (Giselle)
A bevételnek felét áldozták HIV és AIDS betegek támogatására, a kampány során körülbelül két és fél millió ember kapott segítséget.
"Ha lehetséges, hogy vásárlásoddal egy időben másokon segítesz, miért ne tennéd meg?" (Giselle)
Kisebb nevek és márkák is sokat tehetnek a világért. 2010-ben a New Yorker kampányolt a haiti-i földrengés áldozatainak érdekében. A New Yorker tulajdonosa, Friedrich Knapp nem kevesebb, mint 1 millió eurót adományozott a Haiti földrengés áldozatainak megsegítésére az „Egy Szív a Gyermekekért” által szervezett jótékonysági gálaesten. Ezen kívül, 2010 márciusától egy póló.kollekciót dobott piacra a New Yorker, amelyekből befolyt bevételnek a felét szintén Haitinek adományozta a divatcég.
Vivienne Westwood többször is kiállt már jó ügy érdekében. 2010-ben az Africa's Ethical Fashion Programme-hoz csatlakozott, amely programnak célja, hogy a hátrányos helyzetű afrikai nőkön segítsen, munkát és ezáltal megélhetést biztosítson számukra. Vivienne három táskamodellt tervezett, amelyek Nairobiban kerülnek előállításra újrahasznosított molinókból és szafari sátrakból. A táskák a www.yoox.com oldalán vásárolhatóak meg.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez