Brabus E V12 800 Cabriolet
A németeknél roppant hagyománya van a belső égésű motorok és járműk építésének, teljesítményük fokozásának. Eme hóbortjuk hol tankok, hol repülők építésében nyilvánult meg, hol pedig autók birizgálásában. A német Brabus is eme területen bűvészkedik, még hozzá igencsak hatékonyan. A Mercedes-eket bütykölő társaság legújabb büszkesége valójában egy igazi őstermelő. Megy mint a meszes. Mást nem is nagyon tud.
A számok szerelmeseinek: 800; 12; 6,3; 1420, 370. Röviden összefoglalva ennyi. Az eleve igen komoly Mercedes alapokat a csapat logikát és határokat nem ismerve tuningolta fel, gyakorlatilag a legapróbb darabokra szétszedve a kocsit, hogy összerakva megkapják ezt: 800 lóerő, 12 henger, 6,3 literes tank, 1420 Nm-es nyomatékplafon, 370 km/h végsebesség.
Kreativitás, elhivatottság, és persze egy csöppnyi kompenzáció eredménye egy őrült teljesítményű Mercedes-Brabus, a világ leggyorsabb négyüléses kabriója.
A zsibbasztóan unalmas technikai részleteket mellőznénk, elég annyi, hogy az autó teljes karakterisztikáját újra kellett tervezni, a vezérlő elektronikáról nem is beszélve. A megnövelt teljesítményhez természetesen hatékonyabb, új fékrendszer dukál, optikai tuning szintén. Nagyobb, több levegőt beengedő beömlők, ehhez párosuló lökhárítók, hátsó szárny, és természetesen az oldalra kivezető kipufogóvégek, oldalanként egy-egy. Kerékfronton ugyanez a helyzet, szélesebb felniket kapott a futómű.
Az utastér vörös kápritozása és ülései tökéletesen megadják azt a hangulatot, amit egy ilyen autótól elvár a jövendőbeli tulajdonos: legyen minél gyorsan, minél hivalkodóbb, és jól látszódjon benne. Az ára is ennek az elvárásnak megfelelő, a 478.000 euró garancia, hogy az ágyban ne kérdezze meg a nő ez mi volt...
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez