Az új Nissan 350Z és dicső elődei
Ez a sportautó még akkor is az utakat fogja hasítani, amikor már a mai átlagautókat leváltják a környezetkímélő, helyváltoztatási eszközök…
A Nissan név eleinte még csak teherautókon tündökölt, személyautókhoz a Datsun megjelölést használták. Ez a cég szerény alapokról indult (egy időben Austin A40 családi kisautókat szereltek össze), fokozatosan szélesítette típusválasztékát, és az amerikai importőr a 60-as évektől már sportkocsikat is kiállíthatott a bemutatóteremben. Az első ilyen modell között szerepel a 350Z dicső elődje, a Datsun 240Z. 1969-ben jelent meg Amerikában. A Jaguar E-Type megjelenésére kísértetiesen hasonlító kasznit egy 2,4 literes 6 hengeres 150 lóerős teljesítményű motor hajtotta. Végsebessége meghaladta 200 km/h-t. 240Z ára 3500 dollár volt. Akkoriban egy VW bogár ára kétezer körül járt, tehát nagyon kedvező áron került a piacra. Ár érték arányban komolyabb kvalitású autók méltó ellenfele volt. Többek között ennek köszönhette elsöprő sikerrét. A premier után nem sokkal már fél évre előre eladták az összes roadstert. Előfordult, olyan eset is, hogy valaki egy használt példányért többet fizetett, mint a listaár! Ráadásul a 240Z megállta a helyét a versenysportban is Az Amerikai Sportkocsi Egyesület által szervezett bajnokság C kategóriájában éveken keresztül utcahosszal verte a mezőnyt. 1979-től új fejezet kezdődött a Z történetében, ekkortól ZX-nek hívtak, de ez a változásoknak csak a kisebbik része, ugyanis az új modellt nagyteljesítményű luxussportkocsik riválisának szánták. A 300ZX-be olyan extrák kerültek, mint a bőrbelső, légkondicionáló, szervokormány, vagy a targatető. Viszont ezt már nem Datsun, hanem Nissan néven dobták piacra. 1990-ben teljesen átrajzolták az akkor már kissé elavult külsejű 300ZX-t. A kor technikai színvonalát jócskán meghaladó sportkocsi született melynek a gyártása 1996-ig folyt, akkor ugyanis a vásárlók ráuntak a formára, a csökkenő eladások miatt beszüntették a gyártást. 1999-ben a Detroiti Autókiállításon jelent meg a maihoz már nagyban hasonlító formájú koncepcióautó. Ez azonban nem került gyártásra, a japánok visszaültek a tervezőasztalhoz. 2001-ben szintén Detroitban mutatták be az új Nissan (Concept) Z-t. 2002 végére tervezték az új modell gyártásának elindítását. A Nissannak ezzel vissza kívánta szerezni az 1969-ben a Datsun Fairlady 240 Z típussal megszerzett hírnevet. A Nagy visszatérés biztos sikere érdekében láthatóan semmit sem bíztak a véletlenre. Az új formaterv mögé komoly technika is kerül 3,6 literes V6-os motorja 260 lóerőt teljesít ráadásul a jobb vezetési élmény érdekében mindez a hátsó kerékről jut az aszfaltra. A típust végül a Nissan 350Z nevet kapta. Ami egy komoly, valóban sportkocsinak szánt, kétüléses, hátsókerék-hajtású, bivalyerős sportkupé. Tehát egy remek sportgép született. Idén, 2007-ben jelent meg a 350Z legújabb változata, amely gyakorlatilag pontosan ugyanúgy néz ki, mint az előző. Viszont új motort kapott, ami igaz ugyan, hogy az előzőre épül, viszont annál jó 10%-kal erősebb: 313 lóerő! A kritikusok szerint, „Kompromisszummentesen használható, mégis nagyon élvezetes sportautó”. Ha valaki sportkocsi vásárlásán töri a fejét, akkor abszolút ajánlott kategória!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez