Az Energie története
1989-ben egy álom valósággá válik és ez a valóság egy vállalatot teremt: gyár, de egyben bűvös kocka is, innen indulnak el a világ minden üzletébe a létező összes kék színben a farmerek. A felpák a „baggy” pólók graffiti mintával, mint a metrókocsik és mint Keith Haring, Jean Michel Basquiot, Ramelzee amerikai kortárs művészete.
Ez a kortárs művészete, amely megihlette Wicky Hassant a Sixty divattervezőjét, aki egyben alapítója és tulajdonostársa is volt a márkának. Az ő művészet iránti szeretete volt minden terv mozgatórugója /beleértve a bemutatók és előadások szervezését is.
Az emberek, a környezet, az ötletek, a kutatás
Ahhoz, hogy jobban megértsük, ami a Sixty bűvös kockájában mozog a cég amely az újítás jegyében született, körbe kell néznünk az irodáiban és a műhelyeiben, Chieti gyári övezetében, ahol a divattervezők és a grafikusok dolgoznak (15 grafikus, 10 belső divattervező valamint az újonnan érkezők olyan iskolákból mint az Accademia di Anverasa vagy a londoni Saint Martin). Az itt dolgozók életkora nem haladja meg a 30 évet, Wicky Hassan irányítása alatt állnak, aki inkább, mint egy testvér mintsem egy főnök számukra, igényes, de megértő, szigorú, de önmagával szemben is ironikus, mindaddig, amíg a kollekció bemutatásra és gyártásra készen nem áll.
A marketing és az üzembezetés
A kreatív irodákból most a kereskedelmi részhez tartozó stábhoz látogatunk el, ahol magasan képzett szakemberek képviselik a cég és az irányítási marketing gazdasági érdekeit. Itt a vezető szerep és a felelősség Renato Rossi-ra a vállalat társtulajdonosára és egyben alapítójára hárul.
A vállalat így tehát gyorsan fejlődik, az ultra modern gépek, a kreatív stáb, a vásznak méterei, a gyár védjegyét hordozó dobozok vállalati tervek, új terjeszkedési tervek, szponzorizálások, elosztások és új export célok között. Megállás nélkül. Az áruknak és a terveknek indulásra készen kell állniuk, mivel a fogyasztók nem várnak.
A kutatás, az új irányzatokra való figyelem.
Elég egy pillantást vetni az eladási vagy a kiviteli adatokra, ahhoz, hogy pontos képet kapjunk arról hogyanis változnak a stílusok földrajzi elhelyezkedés szerinti. Igen változatos Kölntől Bostonig ahol is egyik vagy másik modellből többet adnak el, 20 éven felüli vásárlók számára, az első igazi mindent egybefoglaló generáció: mindenki számára a megfelelő stílus. Ez főként azért van így mert manapság a fogyasztók nem a divat áldozatai és nem hagyják magukat túlságosan elragadtatni a reklámoktól: ők maguk a stílusok és az irányzatok ihletői és sugalmazói, majd miután a terv és a technika kereskedelmi valósággá alakította ízlésüket ők maguk válnak a közvetlenül megcélzott rétegekké. A reklám üldözőbe veszi őket, és ők úgy tesznek mintha hagynák magukat meggyőzni: Egy élvonalbeli vállalat ezzel tisztában van. A kreatív és a kereskedelmi stáb kötelessége maximálisan informáltnak és folyamatosan naprakésznek lennie a szokások, a társadalom és az üzlet felől.
Az eredmény: különböző vonalvezetés és kiegészítők
A Sixty megértette, hogy a mindenféle stílusra fogékony fogyaszthatnak szánt terméknek mennyire különfélének, de egyben általánosnak kell lennie /egy kicsit olyan, mint az MTV, amely egyetlen csatorna, de a földrajzi elhelyezkedés szerint kialakított, különböző programokkal: így az MTV-n belül megtalálhatjuk az MTV Latin MTV Europe, Italia /. Ezért a Sixty S.P.A. egyetlen vállalatnév alatt a különböző öltözködési stílusokat különféle márkanevek alatt csoportosította.
Energie: olaszul kellene kiejteni, többes számban, de mindenki angolosan szereti ejteni, véghangsúly nélkül „energy”. A név ahonnan minden elkezdődött. Kezdetben csak egy üzletet majd később egy teljes öltözködési vonalat jelült. A farmeroktól kiindulva elérkezünk az öltözködés típustanáig, amely átmegy a fashion-be "utolsó stílusirányzat". Az Energie-n belül megtalálható a basic, casual, és az unisex /a méreteket fiúk számára tervezték, de a lányok is úgy hordják ezeket a túlméretezett farmerokat és felpákat mintha rájuk készültek volna. Minden naprakész a streetsyle, az utcai stílus kereskedelmi valósággá vált, és a 90-es évek sportfelszereléseinek megfelelően, lásd skate, surf, snow, rollerblade, mountain bike.
Energie Blues Jeans: a denim valamennyi típusa és színárnyalata, amelyeket sosem láttatok még ugyanabban a kollekcióban.
Energie Basic: a pólóktól a felpákig melyek nélkülönözhetetlenek minden városi ruhatárból.
Energie Streetstyle: élenjáró technológiák és az utcai stílusnak megfelelő rajzok.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez