Alfa Romeo 8C Competizione - az álom
A 8C Competizione az Alfa Romeo dicsőséges múltjából merít, s egyben előre is vetíti a márka értékeit.
Korlátozott darabszámban az Alfa Romeo és a Maserati együttműködésében készülő Gran Turismo a párizsi autoshown mutatkozott be először. A modell számára kitűzött cél, hogy kategóriájában vezető szerepet töltsön be, és megerősítse az Alfa Romeo különleges pozícióját a világ autókereskedelmében. A 8C Competizione az Alfa Romeo dicsőséges múltjából merít, s egyben előre is vetíti a márka értékeit. A történelmi utalások már a sokatmondó névvel kezdődnek, felidézvén az Alfa Romeo gazdag motorsporthagyományát. A 8C kóddal a harmincas-negyvenes években jelölték azokat a verseny- és közúti autókat, amelyek megkapták az akkor forradalminak számító, a híres tervező, Vittorio Jano által létrehozott nyolchengeres erőforrást. A „Competizione” elnevezés egyfajta tiszteletadás a legendás „6C 2500 Competizione” sportkupé előtt, amivel 1950-ben a Fangio–Zanardi páros részt vett a híres Mille Miglia versenyen. Új, 90 fokos hengerszögű, 4691 cm3-es, V8-as erőforrása igazi olasz mestermunka, amire az Alfa Romeo méltán büszke. Az öt helyen csapágyazott alumínium blokkos motor megalkotásánál egyszerre volt szempont a kimagasló teljesítmény, a kifinomult működés, a használhatóság közúton és versenypályán egyaránt. A sikeres törekvéseket mutatja, hogy a hosszirányban beépített motor nem csak hosszú élettartamú és alacsony zajszintű, hanem teljesítménye is kiemelkedő: 450 LE (7000-es fordulat), a 470 Nm (4750-es fordulaton), leszabályozási fordulatszám: 7500. A 8C Competizione különleges azért is, mert esetében az Alfa Romeo visszatér a transaxle kialakítású motor-sebességváltó elrendezéshez. A kissúlyú erőforrás az első tengely mögé építették be, ami növelte az autó sportos kezelhetőségét, stabilitását.
Forrás: www.alfaromeo.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez