Abodi Dóra kollekció
Abodi Dóra, a budapesti MODART Francia Művészeti és Divatakadémia frissen végzett hallgatója, szeptember 16-án New Yorkban, a National Bohemian Hall dísztermében mutatta be 2010-es tavaszi kollekcióját, a NOLCHA Fashion Week keretében.
Idén ősszel ő volt az egyetlen magyar divattervező, aki önálló divatbemutatóval jelent meg New Yorkban, a New York-i divathét idején...."
A divatbemutató sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a bemutatót követőn Dwight Eubanks és Spry Lee Scott, a hírességek stylistjai privát backstage látogatást kértek, és ismét megtekintették a kollekciót. Ezután pedig Spry egy egész napos fotózást szervezett New Yorkban, amelynek során Jon Moe, híres divat- és reklámfotós (többek között Steve Tyler, P. Diddy és Aaron Eckhart fotósa), valamint Spry és stábja egy különös hangulatú fotósorozatot készített a kollekcióról, amelyhez az alkalomhoz festett hátteret, füstgépet, különleges ékszereket is használtak. A modell az IMG Models új felfedezettje, a 14 éves új-zélandi Chloe Graham volt, aki profizmusa és szépsége révén kivívta a tökéletes modell címét.
Idén ősszel Dóra volt az egyetlen magyar divattervező, aki önálló divatbemutatóval jelent meg New Yorkban, a New York-i divathét idején. Dóra a fiatal, független divattervezőket támogató NOLCHA nevű New York-i szervezet meghívására vett részt a 2009-es Nolca Fashion Week-en, ugyanis még tavaly, a szervezet kreatív igazgatója felfigyelt munkáira, majd figyelemmel kísérte a márka elindulását és kollekcióját.
A Dora Abodi márka 2010 Tavaszi kollekciója szakít a konvenciókkal, az unalmas formákkal és színekkel. A tavaszi kollekció a kétarcú szerelemről szól, fő inspirációs forrása Lucy és Bart bodyart művészete, a sziluett átalakításának gondolata, a bondázs és az orvosi fűzők bizarr szépsége. A kollekió különböző testszín árnyalatokban készült, finom utalásként a meztelenségre, a testiségre, a vágyra és a szerelemre, az ezüst és az arany árnyalatok pedig némi csillogást csempésznek a kollekcióba, mely táskákkal is kiegészül. Ezek a kiegészítők ugyancsak használják a formákkal és a felületekkel való szabad és határtalan játéklehetőségeket.
A divatbemutatót követően megkezdődtek a showroomokkal való hosszú és fárasztó tárgyalások is, amelyek a kaput jelentik a divatra éhes manhattani közönség felé. De egy biztos: a celebrity stylistok és buyerek, felhőkarcolók és a világ legmagasabb ingatlanárainak világában, a média bűvöletében elő metropoliszban a Dora Abodi márka letette névjegyét. New Yorkban bármi megtörténhet, de persze New York nem adja magát könnyen. A luxusmárkák többemeletes, háztömbnyi boltjainak csillogása a vásárlók számára maga a Divatparadicsom, a divat világába ringbe szállni kívánó új márkák számára pedig vonzó és meghódítandó falanszter. New York nem a kishitűségről, hanem a képzelőerő szárnyalásáról és a lehetőségekről szól. Ezért Abodi Dóra azt reméli, hamarosan New Yorkban is elérhetővé válik a nevével fémjelzett márka.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez