A Madonna ipar
Madonna olyan, mint egy modern Medici, mecénása a nagy mesterembereknek, művészeknek és a legjobb stílusú döntőbíró a divatipar porondján.
Amint valami beválik, az Madonna kedvence lesz. Lehet az szájfény, egy étterem vagy egy művész, a várólisták megtelnek, a termékek elfogynak és a helyszínek megtelnek. Amióta Londonban él, az összes iparág virágzik a pártfogása alatt. Amikor Pauric Sweeney fiatal tervező bőr tréningruháit épp hetekkel az első divatbemutatója előtt ajánlották Madonna figyelmébe, az ifjonc tervezőnek elképzelése sem volt arról milyen következményekkel jár ez. A sajtórobbanásnak köszönhetően, amikor Sweeney nevét begépelték az interneten, hirtelen hat oldala jelent meg, a világ minden tájáról vevők sikítottak fel a korlátozott kiadási tréningruhákért. Az igazi jel a hatalmas szakmai részvétel volt a divatbemutatón. Első sorban ültek természetesen a hírességek, és szántalan divatlap szerkesztője, többek között a Vogue divatszerkesztője is. Mondani sem kell, hogy Madonna védjegye az állandó újra felfedezés. A szépségipar és Madonna kéz a kézben munkálkodnak minden szezonban. A múltban, Tom Pecheux-val a Shiseido The make up-jával közösen megalkották a Lumizing Color Powdert, amitől nem izzad az arca koncertezés alatt. Laura Mercier, a művésznő sminkmestere pedig megtervezte a legkelendőbb rúzst M néven. Ő a legújabb ikon szintén, aki hordja a Creed parfümöt, melyet Grace Kelly-nek és Jackie Onassis-nak kreáltak Fleurissimo néven. Ez most Creed legkelendőbb nőknek szóló illata Britanniában. Mikor MAC nyújtotta a sminket turnéjához, a nők ostromolták a pultokat, akik azt kérték, amit Madonna visel. A kiválasztott grapefruit gyertyának, testápolónak és fürdőhabnak Jo Malone Brook Street boltjában szintén volt egy hasonló hatása. Nemrég Madonna lefoglalta az újonnan kinyitott Elemis Day Spa egy egész szintjét Londonban, és egy barátjával átvette a hatalmat a Thai lakosztály fölött. Most mindenki a különleges tető-szintet kéri. Egy dolog biztos: Madonna ikonikus státuszának egyik legfontosabb eleme az újítás (és megújulás), a változás és az ígényesség. Ezek nélkül nem beszélhetnénk Madonnáról, és bizony, nem beszélhetnénk a Madonna iparról sem.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez