VW Transporter Bulli – A busz, ami menő
Nem először jár nálunk a VW Bulli, de minden alkalommal megdobogtatja a szívünket. A Transporterből kialakított jubileumi változat nemcsak nagyon jó, de menő is egyben.
Ha nyomon követjük a Miniszterelnök Úr sajtóban, rendezvényeken való megjelenéseit, akkor a legtöbbször egy VW Multivan volánja mögött láthatjuk. Protokolláris megjelenésekkor nem egyszer ilyen járműből száll ki. Ha valaki nem vezetett ilyen típust, akkor valószínűleg nem értheti, hogy miért. Utazhatna Mercedes S osztályban, Audi A8-ban vagy bármilyen magas presztízst képviselő felsőkategóriás autóban. De ahogy Orbán Viktor, Mi is tudjuk, hogy nem kell a praktikumot, a jó vezethetőséget háttérbe helyezni ahhoz, hogy kiváló autóban, azaz buszban utazzon az ember. A státusz nem csorbul, ha egy lesötétített és praktikus, kényelmes járműben járjuk az országot. A nyelvbotlás egyébként nem volt véletlen. Vezetési élmény szempontjából a Transporter, ami lényegében egy utas szállításra átalakított VW T6 kisteherautó, sokkal közelebb jár egy személyautó vezethetőségéhez, mint egy teherautóhoz vagy éppen buszhoz. Megőrizve ezeket az előnyös tulajdonságokat, több is annál. Magas üléspozíció, fejedelmi kényelmet nyújtó kitűnő ülések és azonos felszereltség rendelhető bele, mint bármelyik személyautóba.
Mi annyiban voltunk még szerencsésebbek, hogy azon felül, hogy az „unalmas” politikusnak járó külső helyett egy kétszínű fényezéssel rendelkező, aranysárga-fehér színben pompázó változattal járhattunk az elmúlt napokban. A Bullival a közlekedés tényleg buli. De a név egyébként nem innen származik, hiába találó, hanem a Bus és a Lieferwagen (szállítójármű) szavakból született, nem kevesebb, mint 70 évvel ezelőtt. A T1 óta eltelt 70 év és most járunk a 6. generációnál. Ez a tradíció pedig méltán ad büszkeséget a VW számára, és talán éppen ezért láthatjuk a visszapillantó tükörbe pillantva olvasható irányból a 70 év feliratot. Mert ez nem az autóra kívülről irigykedve pillantóknak szól. Nekünk, akik osztozunk ebben és részesei vagyunk ennek a hagyománynak, ennek az érzésnek. Nem akarok nagy szavakat írni, de valóban remekül sikerült ez a generáció és még a mostani igényeknek is tökéletesen megfelel. Ezt pedig azért fontos kiemelni, hiszen alig 2 hete láthattuk az első kémfotókat a 2021-ben megjelenő utódról.
Visszatérve a Bullira a legfontosabb tulajdonsága a beltér variálhatósága. 7 személy számára ad azonos minőségű utazási kényelmet. A legizgalmasabb a középső sor 2 széke, amelyek szabadon forgathatóak minden irányban, gyermeküléssé alakíthatóak egyetlen mozdulattal. Az utastérben van még egy szintén mozgatható, magasságban állítható asztalka. A hátsó üléssor pedig, ha éppen úgy gondoljuk, ággyá alakítható.
Kell ennél több? Hát kapunk. 3 oldalas felszereltségi listát, ami gyakorlatilag mindet, de tényleg mindent tartalmaz és egy 204Le-s 2 literes dízelt, amely hibátlanul viszi a járművet bármilyen tempóban. Cserébe pedig megelégszik 9-10 literes átlagfogyasztással, ami rendkívül kedvező, ha figyelembe vesszük, hogy nem az alaktényező volt a tervezés fő fókuszában.
Összességében újra egy remek élményt kaptunk. És lehet viccesen hangzik, de számomra az egyik legnagyobb élmény az ülések (és ez a vezetőülésre is igaz) jobb és bal oldalán elhelyezett karfa volt. Más hasonló buszban ilyet nem találunk, csak a VW buszban, pedig igazán kényelmes…
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez