Tények és tévhitek a ruházati Outletekről
Az outlet sokak számára a kifutó divattermékek minimális kedvezménnyel történő kiárusítását jelenti, pedig az outlet koncepció ennél jóval összetettebb kereskedelmi gyakorlat. Az outlet értékesítés hazai jellemzőiről Imre Csabát, a Premier Outlet vezetőjét és Buri Gergelyt, a GEOX kereskedelmi igazgatóját kérdeztük.
Bár a ruházati outletek 2004 óta jelen vannak Magyarországon, a vásárlók közül ma is kevesen tudják, hogy mit jelent pontosan ez a kereskedelmi gyakorlat. Sokan tartanak a nem valós leértékelésektől vagy attól, hogy senkinek sem kellő, megmaradt darabokat „sóznak” rájuk. Pedig a világszerte népszerű outlet koncepció a divatos öltözködés egyik legjobb alternatívája, amely az európai szintű készletgazdálkodásnak köszönhetően erőteljesen épít az egyedi darabok, limitált kollekciók forgalmazására. Emellett az árkedvezmény tekintetében is szigorú szabályozás vonatkozik az outlet üzletekre.
Az árukészletről és az outletekben elérhető kedvezményekről Imre Csabát, a Premier Outlet vezetőjét és Buri Gergelyt, a GEOX kereskedelmi igazgatóját kérdeztük.
Az outlet kereskedelem lényege a világon mindenhol, így Magyarországon is a garantált 30-70%-os kedvezmény, az eredeti kiskereskedelmi árhoz képest. Ennek meglétét a Premier Outletben havonta akár többször is ellenőrizzük, hiszen nem csak a vásárlóinknak, de a Gazdasági Versenyhivatal elvárásainak is meg kell felelnünk. – mondja Imre Csaba. – Ez a folyamat nagy körültekintést igényel, mert nem egy spanyol, német vagy francia kollekció Magyarországon nálunk kerül először kereskedelmi forgalomba.
Az outlet koncepció valóban erőteljesen épít az Európai szintű, racionalizált készletgazdálkodásra – veszi át a szót Buri Gergely, akit a hamarosan Biatorbágyon nyíló factory outlet üzletük kapcsán kerestünk meg. – Ez a GEOX outletek esetében például azt jelenti, hogy az európai üzletek kifutó termékei mellett a nagykereskedelmi központokból is átvesszük azokat a kollekciókat, amelyeket a helyi kiskereskedők nem tudnak felvásárolni. Így fordulhat elő, hogy a magyar outletben teljesen egyedi, az aktuális trendnek megfelelő darabok is fellelhetők majd.
Költségcsökkentő megoldásként az outletes kereskedelem tehát lehetővé teszi a magas minőségű márkák számára, hogy nyomott áron értékesítsék kollekcióikat és így több vásárlói kört kiszolgáljanak.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez