Szemet gyönyörködtető látvány – Mercedes-Benz E osztály bemutató
A Mercedes márka egész modellportfoliójának legfontosabb tagja, az E osztály. Etyeken, a márka Ügyvezetője Fabiola Attori által megnyitott sajtótájékoztató is ezt erősítette meg. Az összes klasszikus értékkel rendelkezik az E osztály, amely kifejezi a Mercedes-Benz életérzést. Csodálatos, letisztult, elegáns szedán, amely mindig a többi márka előtt jár technológiai tudásban.
Hét évtizedes történelme van a kategóriának a márkán belül, ahol a legfiatalabb tagjával, a teljesen új W214-es kódjelzésű E osztállyal ismerkedhettünk meg a sajtótájékoztató, majd az ezt követő rövid tesztvezetés segítségével. Mindig öröm egy új Mercedes-Benz kipróbálása, amely a szememben a presztízsmárkák alappillére. Az E osztály egy igazi evolúciós modell, ahol az egyes modellgenerációk közötti váltásnál mindig ugyanaz a vonalvezetés, formai egység valósul meg. Fénypontnak volt tekinthető, hogy a helyszínen az összes E osztály ki volt állítva kezdetektől mostanáig.
Méretében ez az újdonság nagyot növekedett, már csak 50mm hiányzik, hogy elérje az 5 méteres hosszúságot. Már megjelenésében is sokkal közelebb áll a luxus kategóriához, mint a presztízshez, de természetesen a vásárlókör valószínűleg továbbra is az üzleti szektorból fog kikerülni. Az új modell esetében elölről a legszembetűnőbb változás az elődhöz képest a hűtőmaszk fekete betétje, amely az EQ széria sajátja. Nem lehet ez véletlen, hiszen az E osztály minden tagja elektrifikált változatban lesz kizárólag elérhető. Mild-hybrid és plug-in hybrid meghajtással lesznek beszerezhetőek, de nem csak benzines, hanem dízel üzemű erőforrásokkal is. Ez utóbbit pedig kifejezetten pozitív megközelítésnek tartom, hiszen a hosszú autópályás közlekedés esetén egy modern dízel erőforrás, elektromos kiegészítéssel persze, sokkal gazdaságosabb, mint egy ugyanilyen benzines.
A PHEV változat esetében még fontos kiemelni, hogy 100 kilométert is képes tisztán elektromos üzemmódban megtenni. Ez pedig azt jelenti, hogy egy átlagos napon egyáltalán nem kell a hagyományos motort használni.
Két benzines változat lesz kapható, a 300e és a 400e, ahol az erősebbnél nem kevesebb, mint 380 lóerős benzines és 129 lóerős villanymotor együttes teljesítménye adja a meghajtást. A plug-in esetében a kívülről tölthető akkumulátor mérete 25,4kW.
A mild-hybrid változat esetében is növekedett a teljesítmény az elődhöz képest, immáron a villanymotor 22 lóerős lett.
Annak érdekében, hogy a kedvező fogyasztást elérjék, az alaktényezőt nagy mértékben csökkentették, egészen 0,23-ra. Olyan részletekre is figyeltek többek között, mint az S osztályban már alkalmazott önbehúzós kilincs.
Ha már az S osztálynál tartunk, akkor a közeli rokonság leginkább jellegzetes része az autó hátsó fele. Ennek vonalai még közelebb kerültek a zászlóshajó formavilágához.
Az E osztály három felszereltségi szinttel érhető el. Avantgarde, Exclusive és AMG Line. Mindegyik esetben az első fényszórók a LED High Performance technológiával készülnek. Természetesen a belső kialakítás, a rendelhető extrák, frontrészre és egyéb helyekre elhelyezett csillagok felszereltségtől függően változnak. Az új E extrái minden képzeletet felülmúlnak. Az autó képes megtanulni a szokásainkat, magától tud előzni autópályán. Ha szeretnénk, fejlettebb hangvezérléssel rendelkezik, mint az elődje, amely eddig is az autópiac legjobbjának számított. Természetesen gigantikus kijelzőt kapunk középre, de felár ellenében az EQS-ben megismert harmadik, utas oldali kijelző is megrendelhető a műszerfalra. Az utastérben kamerák figyelik a tekintetünket és az alapján állnak be az eszközök, hogy merre pillantunk. Ha videokonferenciára kapcsolódunk be, a kijelzőbe integrált kamera segítségével úgy tudunk becsatlakozni, hogy minket is láthatnak a résztvevők. Hosszasan lehetne sorolni, hogy még mi mindent tud az új E. Tényleg mindent és még annál is sokkal többet. Mindennek csak a pénztárca képes határt szabni.
Ahogy a címben írtam, szemet gyönyörködtető lett az új E osztály, amely pompázatos megjelenésén túl, mondanom sem kell, hogy kifogástalan menetdinamikai képességekkel rendelkezik. Az előző szériában az egyik leginkább szerethető pont volt a zajszint. De ez még itt is tovább fejlődött és azt kell mondjam, hogy még a robbanómotor bekapcsolásakor is néma csend uralkodik az utastérben. Ezt csak a Burmester hi-fi rendszer hibátlan hangja törheti meg, ha igényt tartunk rá. Hogy mennyibe kerül? Az árlista 25-ről indul, de ha nagyon eleresztjük magunkat, akkor könnyen elérjük a 40 milliós értéket is. A tesztautónk már ehhez közelített, hiszen 36 millió forintos listaár volt feltűntetve a katalógusában.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez