Szebb vagy, mint gondolnád
Mit gondolunk magunkról? Milyennek látjuk magunkat, ha belenézünk a tükörbe? Szépek vagyunk, vagy csúnyák? Túl nagy az orrunk, esetleg a kelleténél több rajtunk a szeplő? S vajon ez a kép mennyire fedi a teljes valóságot? Talán meglepődnénk jómagunk is, ha tisztában lennénk azzal, milyenek vagyunk valójában.
A Dove egyik legújabb kampányvideójában fiatal nőket ültetnek egy függöny mögé. A másik oldalon egy fantomkép rajzolóként tevékenykedő, volt FBI munkatárs ül, és rajzol a nők saját magukról adott személyleírása alapján. Majd a hölgyek távoznak. Ezután érkezik egy szemtanú, aki néhány pillanat erejéig láthatta az eligyekvőket, és szintúgy személyleírást ad. Egy emberről két rajz készül tehát. Majd visszahívják az alkalmi modelleket és szembesítik őket a valósággal. Persze mindenki jóval csúnyábbnak gondolja magát, mint amilyen a való életben. Ez a fajta szembesítés önmagunkkal, szinte félelmetes. A nők sirdogálnak, könnyes szemmel állnak.
Vajon mi a magyarázat? A film nem mond ki semmilyen ítéletet vagy igazságot. Valóban sokkal torzabb volna a magunkról alkotott képünk, mint az igazi? Ekkora hatással bír a szépségipar, a reklámszakma, a tökéletes - vagy legalábbis annak tűnő - modellek áradata? A statisztikák szerint a földön élő nőknek csupán a négy százaléka elégedett a külsejével. Szomorú adat egy torz világról. És vajon mi a megoldás? Tiltsák be az összes nullás méretű manökent és ne fehérfogsorú, frissen púderezett anyukák mosolyogjanak a mosóporreklámokból?
Persze titulálhatjuk ezt egy jól irányzott marketingfogásnak is, hisz amikor ezeket a sorokat írjuk, már több mint 29 millióan töltötték le a filmet. Viszont kérdéseinkre nem ez ad választ. Talán néhány lépéssel közelebb leszünk a belső harmóniánk felé, de egy olyan világban, ahol a plasztik celebek az istennők és a példaképek még mindig kevés csak ez az egy kezdeményezés.
Szentesi Évi
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez