Stílus, stílusosan- Mercedes-Benz CLE Cabriolet
Kevés jármű van, amely jobban megdobogtatná a szíveket, mint egy stílusos cabrio. A Mercedes-Benz pár hónappal a kemény tetős változat megjelenése után, Magyarországon is bemutatta a típus tető nélküli változatát. A CLE Cabriolet természetesen nem a tömegeknek szól, de a látványt szerencsére mindenki élvezheti. Nincsen tökéletesebb nyári autós kaland, egy szép napsütéses napon, mint lehúzott tetővel élvezni a haladást és az alkalmazott technológia révén a tökéletességet.
Különleges, exkluzív bemutató keretében a hét legizgalmasabb sajtóeseményén vehettünk részt, ahol a Mercedes-Benz magyarországi ügyvezetője Fabiola Attorri részvételével bemutatásra került a márka igazán széles modellpalettájának talán egyik legszebb gyöngyszeme a CLE Cabriolet. A keménytetős változat már járt nálunk teszten (az erről készült írás itt olvasható), pont emiatt még izgatottabban vártuk ezt a remekművet.
Manapság egyre kevesebb autó jelenik meg ebben a kategóriában, hiszen abszolút rétegautóról van szó, ahol a funkcionalitás talán még kevésbé játszik szerepet. A Mercedes is racionalizált és a C osztály cabrióját összevonta az E osztállyal. Az eredmény tényleg csodálatos, hiszen mind a két autónak az előnyös tulajdonságait használták fel az új típus esetében. Ha röviden össze akarom foglalni, akkor az E osztály méreteit, térkínálatát megtartották, a belső tér esetében pedig a C osztály berendezését alkalmazták. Árazás szempontjából az új modell talán közelebb esik a C osztály árlistájához, hiszen az alapár 27,4 millióról indul. A konfigurátor vizsgálata után elmondható, hogy nagyon szép összeállításokat tudunk készíteni 30-35 millió között a motorizáció függvényében.
Egyelőre két motorral érhető el a típus a négyhengeres CLE 300-al, amely 258 lóerős és a CLE 450, amely 6 hengeres és 381 lóerőt tud. Mind a két motor kiegészül egy mild-hybrid rendszerrel, amely további 23 lóerőt ad hozzá a teljesítményhez.
A modellpaletta ezzel természetesen nem ér véget. Érkezni fog még AMG változat és lesz egy belépő, CLE Cabriolet 180 kivitel is. Előbbi 450 lóerővel és 560Nm nyomatékkal, utóbbi 170 lóerővel és 250Nm nyomatékkal.
A CLE Cabriolet természetesen számos technikai megoldásban különbözik a keménytetős változattól, hiszen a ponyvatető megköveteli a módosításokat. Stabilabb, robosztusabb karosszériakialakítás szükséges ehhez a technikához. Ez részben egy megerősített karosszériát takar, másrészt a csomagtartó, illetve a hátsó terület szabad helyeinek felhasználását, hogy a tető elhelyezhető legyen. A tető akár 60km/h sebesség alatt mozgatható és 20 másodperc szükséges a teljes le- vagy felcsukás művelet elvégzéséhez.
A nyitott tetős autózás hátrányának szokták tartani az alacsonyabb szintű biztonságot. A Mercedes CLE Cabriolet esetében ez biztosan nincsen így, hiszen egy légzsák „tenger” veszi körbe az utasokat, olyan egyedi megoldásokkal, mint az oldalirányú ütközést figyelő rendszer, amely szükség esetén az ülés széléből képes beljebb tolni az utast. De találunk az autóban például középső légzsákot is. Az esetleges felborulás esetén egy külön egység csapódik ki a hátsó üléssor mögül, amely az utasok fejét hivatott védeni. Tehát nehéz, vagy inkább lehetetlen biztonságosabb nyitott tetős autót találni a piacon, mint az új CLE Cabrio.
Az infotainement rendszer is tovább lett fejlesztve, így most már különböző, külső applikációk is letölthetőek a tűéles, és a cabrioban két szögben mozgatható középső kijelzőre. Tehát például ja Tik-Tok, különböző játékok vagy éppen a Webex is elérhető rajta.
Muszáj megemlíteni még az a Burgmester Hi-Fi rendszert, amellyel kiegészíthető a CLE felszereltsége. Ez 710W-ot és összesen 17 hangszórót rejt magában, a tényleg tökéletes hangzás elérése érdekében. Egyszerűen remekmű.
A bemutatót követően, lehetőség volt egy rövid, 1-2 órás tesztvezetésre is. Mondanom sem kell, hogy felejthetetlen élményt nyújtott, alig várjuk a hosszabb tesztelést.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez