Startvonalon – Mini Countryman John Cooper Works All4
A kis autó, amely már messze nem kicsi. Formája, megjelenése a Minit sugallja, de erős túlnyúlásaival, méretes karosszéria elemeivel már távolról sem mondható mininek. Ettől függetlenül a Mini Countrymannek, amely a modellpalettában talán a legkevésbé áll közel hozzám, mégis sikerült megtartania azt a hangulatot, sportosságot és formavilágot, amitől mégis hű maradt önmagához. Megmaradt klasszikus, de mégis teljesen modern köntösben.
Nem titok, hogy a Mini Countryman legközelebbi rokona a konszern másik, első vagy négykerék meghajtásos modellcsaládjának a BMW X1-nek, illetve X2-nek. Azonos padlólemezre épülnek, mégpedig a UKL2 platformra. Ebből következik, hogy tengelytávjuk azonos, mégpedig 2,69 méter. De természetesen nem csak a platformban, hanem a maghajtásban is megegyeznek. Mind a kettő csúcsváltozatába ugyanaz a soros négyhengeres motor került, 300 lóerővel és 400Nm nyomatékkal. Mondanom sem kell, hogy igazán élvezetes, mondhatni észbontó érzést kínál a turbómotor és nem több, mint 5,4 másodperc alatt képes a Minit 0-ról 100-ra gyorsítani. Ez egyébként 0,4 másodperccel kevesebb, mint az elektromos Mini esetében, amely számomra külön örömhír, hiszen nem kell villanyautót venni a Mini kínálatból ahhoz, hogy a legnagyobb gyorsulást élvezhessük. Más szóval egyelőre a klasszikus értékek mellett tartják az egyre jobban elektronikussá alakuló brit/német márkát.
További összehasonlításba két okból sem mennék bele, hiába készülnek azonos gyárban ezek a BMW és Mini modellek. Egyrészt a BMW X2 is teljesen megújult és ezt a modellt egyelőre nem próbáltuk, így nem tartom értelmét, hogy a korábbi szériával vessük össze, másrészt, és talán ez a legfontosabb, annyira más stílust, hangulatot, anyaghasználatot és sok-sok különbséget kínál a két autó, hogy a műszaki tulajdonságok párhuzamán kívül, gyakorlatilag nincsen közük egymáshoz. Ha ikreknek is tekintjük őket, akkor is biztosan kétpetéjűek.
Térjünk is rá a csúcsváltozat a John Cooper Works részletesebb vizsgálatára. Fontos tudni, hogy a JCW előtt, körülbelül 1 hónapja járt már nálunk az új Countryman, de azt a változatot az 1,5 literes, háromhengeres motor hajtotta. Az erről készült írás itt olvasható.
Az előző cikkünkben tehát sok mindent megosztottunk magáról az új Countrymanről. A John Cooper Works elnevezés a sportváltozatra utal, így ennek megfelelően a most tesztelt modell is számos olyan kiegészítőt kapott, amely megkülönbözteti az alapváltozattól. Ha rögtön az elején kezdjük, akkor mindenképpen érdemes szót ejteni a fényezésről, továbbá a hűtőrácsról. A rajtrács, a kockás zászlót szimbolizáló 20”-es felnik, illetve maga a hűtőmaszk egyértelműen arra utal, hogy ebben a Miniben több van, mint egy átlagos autóban.
Amit a Miniben többek között imádni lehet az a részletgazdagság. Telis-tele szimbólumokkal, jelzésekkel, amelyek a sportos génekre, a versenyre és a sokéves hagyományra utalnak, amelyet a Mini összegyűjtött az évek során. Persze nem a Countryman a legideálisabb kategória ennek bemutatására, hiszen ez mégiscsak egy SUV, de el kell fogadni, hogy a fogyasztói igények igenis ezt a kategóriát célozzák. Ha pedig mindenképpen SUV-nak kell lennie, akkor ez egy kifejezetten élménydús választás. Természetesen nem csak az első fele más a Countrymannak, hanem a hátsó rész is módosítva lett az alapváltozathoz képest. Négy komoly és nem csak rajzolt kipufogóvég jelzi, hogy a motortérben nem egy átlagos erőforrás dolgozik. Természetesen a lökhárítók is módosítva lettek.
A fekete fényezés sajnos sok formai szépséget elrejt, de azt meg kell adni, hogy a piros tetővel egészen vadító látványt nyújt ez a kivitel.
A belső térben folytatódik a piros-fekete színek játéka. Annak ellenére, hogy egyértelműen sportos hangulatot teremt a színvilág, a sportos ülések a rajtzászló szimbólummal, mégis van egy otthonos életérzés a Countrymanben. Köszönhető ez az igényes, műszerfalat is beborító kárpitnak, illetve az egész belső térkialakításnak, amely teljesen egyedi.
Volt egy pillanat, amikor elgondolkozhattunk rajta, hogy mi a következő lépés. A kerek műszerfal, amely a Mini sajátja hogyan fog a következő szériában megjelenni. Hát a választ megkaptuk. Az első kerek OLED kijelzőt, amely szinte keret nélküli az új Mini széria kapta. Szerintem valami elképesztő menő, a teljes első tér ékessége ez a megoldás. Szinte észre sem vesszük tőle, annyira szemcsapda, hogy mennyi egyéb különleges részlet van még az autóban. Például, hogy klasszikus értelemben nincsen műszerfal. Egy head up display van a kormány mögött, amely a legfontosabb információkat mutatja. A többi a középső kerek, teljes mértékben személyre szabható középső infotainement kijelzőről olvasható le. Egyszerű a kezelése, miközben rengeteg minden információt rejt magában.
Különleges maga a korány is, hiszen az alsó küllője azonos textilből készült, mint a biztonsági öv. BMW/Mini módra meglehetősen vastag, jó fogású.
Szintén érdekes részlet, hogy a középkonzolon egy fedeles dobozka kapott helyet az apró tárgyak tárolására. Az autó indítása szintén a középkonzolról vezérelhető, egy slusszkulcsot imitáló karral indítható a 300 lóerős erőforrás. Kicsit hiányzik az előző szériákban megszokott krómozott kapcsoló sor, de el kell fogadni, hogy ehhez a stílushoz, ami az új Countrymanben van, nem illene a króm. Nagyon jól vezethető, formáját, dimenzióit meghazudtoló módon dinamikus és közvetlen kormányzást nyújt az autó. Természetesen óriási erő van benne, versenypályán is simán megállja a helyét.
A Mini Countryman JCW változata egy igazi mindenes. Sportautó, családi kocsi, hétköznapi, praktikus használati tárgy, rengeteg tároló rekesszel, jó belső térrel és ideális csomagtartóval (450/1390 liter), miközben egyedi, boldogsághormont tartalmazó vágyakat ébresztő eszköz. Utóbbi számomra nagyon fontos szempont, hiszen a Minik egyik fontos sajátja, hogy kicsit boldogabbak vagyunk benne, mint egy átlagos autóban. A Countryman is képes arra, hogy mosolyt csaljon az arcunkra. Talán egyedül az árcédula ronthat ezen a képen, de akik számára 20 millió fölötti vételár nem jelent problémát, azok biztosan megtalálják benne a különösen jó életérzést.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez