Starsky és Hutch - a detektív divat diktátorai
Avagy hogyan vált a kardigánnal kombinált trapéznadrág menővé?
A kérdés az, hogy kit tekinthetünk az elmúlt évek legdögösebb bűnöző párosának, persze most nem számítva Cagney-t és Lacey-t. Ha az olvasó 27 év körüli, rögtön rávágja, hogy természetesen Starsky-t és Hutch-t, ha viszont ennél fiatalabb, akkor valószínűleg fogalma sincs róla, miről beszélnek. De ez nem baj, mert ez amolyan férfidolog. például olyan férfiak dolga, mint az Ír Köztársaság két focistája, Mark Kennedy és Phil Babb.
Ezt a két jómadarat nemrégiben letartóztatták Dublinban, mivel híradások szerint föl-leugráltak egy szolgálatban nem lévő rendőrnő parkoló autóján. Amikor a kérdőre vonták ezt a két idétlen figurát, bocsánatot kértek, és hirtelenjében összedobott védőbeszédükben azzal álltak elő, hogy ők csak Starsky és Hutch-ot játszottak. Tehát 1970-es évek amerikai sikersorozata még most is ilyen intenzíven hat sok férfira, kortól, társadalmi rangtól és földrajzi helytől függetlenül. A frizuradivatról nem is beszélve. A Starsky és Hutch annakidején az egyszerű emberek Sweeny-je lehetett, Kennedy-nek ás Babb-nek egy dologban nagyon igaza volt- ez a bűnöző páros még mindig nagy hatással van a közönségre.
A göndör hajú, formás fenekű barna, akinek a kinyúlt kötött holmik voltak a gyengéi és a jólfésült szőke elnyűhetetlen, bőrkabátjában. Ahogy a Grease című film annak idején felélesztette a rövid fazonú motorosdzseki-divatot, úgy Starsky egy személyes misszióként a kötött holmikat hozta újra divatba. Hutch, aki mindig is jobban öltözött volt társánál (bőrzakó, hosszított mambógallér, szűk, feszülős farmer, és szinte hihetetlen, de az egyik epizódban még egy selyem nyaksálat is viselt), mintegy jelképévé vált az olyan embereknek, akik nem érzik jól magukat saját társadalmi szintjükön. Ennek ellenére általános iskolai általános iskolai osztálytársnőim a lázadó, maga útját járó, formás fenekű Starsky-t favorizálták. Talán csak egyedül abban az epizódban homályosult el Starsky, és húzott inkább mindenki szíve Hutch-hoz, amelyikben szegény Hutch épp valamilyen trópusi láz miatt a halálán volt, és Starsky-nak kellett megszereznie az ellenszert, és természetesen csak az utolsó pillanatban ért oda vele(ezt annak idején két részben is leadhatták volna).
Persze az ellenszer végig ott lapult Hutch kardigánzsebének mélyén. A kardigán akkoriban nagyon menő volt, különösen az után jelenet után vált igazán népszerűvé, amikor Starsky egy kardigánban belesett egy úszómedencébe. Úgy tűnik, Dél-Manchesterben sok serdülő lány számára vált ez meghatározó élménnyé. De még nekünk is, akik akkoriban kezdtünk el ismerkedni a borotvával, nagy szám volt ez a sorozat Starsky a derékban szabott bőrdzsekijében, macsósan feszülő farmereiben és egyszerű edzőcipőjében, és az örökké kitűnni akaró divatbolond, Hutch az idétlen mintás ingeiben és Lee farmernadrágjában. Persze mint az várható is, egyesek Huggy Bear-t szokták a sorozat divatdiktátorának.
A Starsky és Hutch sorozat legmenőbb stílusformálója nem Huggy Bear, de nem is a névadó detektívpáros, hanem – ha már mindenáron tudni akarják – Dobey kapitányról van szó, arról a férfiról, akinek a ruhatára mindössze egy három részes barna öltönyből állt, mégis ez a férfi tudta, hogy mitől döglik a légy. Hadd világítsam meg ezt a kérdést kicsit közelebbről is – Dobey kapitány az egyik epizódban egy kétrészes halszálkamintás öltönyben jelenik meg, rózsaszín inggel kombinálva. És mi lesz ennek a következménye? Természetesen minden balul üt ki.
Starsky ugyanis összekap Hutch-csal, aki nagy dilemma előtt áll, mivel vívódik egykori szerelme, a briliáns és bámulatos, szőke, az Államokban politikai menedékjogot kereső (annak ellenére, hogy gonosz szovjet edzője, aki egyben az apja is, folyton szemmel tartja) szovjet műkorcsolyázónő és Strasky között, aki képes Zebra3-mal (az autójukkal) az autómosóban manőverezni.
:
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez