Online kalandozás/webshopos vásárlás
November 8. az internetes vásárlás világnapja! Az ötletgazda célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse az online vásárlás előnyeit! Izgatott vagyok. Beírom a címet. A kedvenc webshopom címét.
Villog-csillog. „Must have „-felirat. Gyorsabban ver a szívem. Izzad a tenyerem. Rengeteg szépség. Új feltöltések. Válogatok gomb. Nem tudok dönteni. Nyelek nagyot. Rányomok. Erre is arra is. Tetszik. Megbánom. Mert túl sok. Tele a virtuális kosár. Nincs erre szükség és arra sem. És már így együtt túl drága is. Kosár tartalma módosítás. Szuper. Ez nekünk kell! Tetszik. Úgyis jön a Jézuska. Elküld. Homokóra tölt. Izgatott. Oké. Ez az! Felkiáltás. Sikeres rendelés. Éjjel forgolódom. Várom. Nagyon várom. Jön az SMS. Jön a futár. Még mindig izgatott vagyok. Átveszem. Remeg a kezem. A futár nem érti. Tépem a csomagot. Csomag kibont. Jujj itt van. Csodás. Tetszik. De jó. Szép. Akarom. Enyém. Övé. Miénk. Köszönöm. Ti, hogy álltok az online vásárlással? Milyen gyakran böngészitek a webshopokat? Kizárólag ötletszerzésből használjátok, vagy szoktatok rendelni is? Ki az, aki bátran rendel és sokszor túlzásokba is esik? (mert valljuk be, könnyebb megnyomni gyorsan a megrendelem gombot, mint átgondolni, hogy szükségünk van e rá ténylegesen és lesz e rá pénzünk? És ki az, aki tart ettől a vásárlási formától, és ha igen, miért?
De nézzük csak leegyszerűsítve, melyek az internetes vásárlás előnyei:
- nem kell „autóba” ülni, akár otthon a „kanapéról” is rendelhetünk
- nem kell a gyermeket berángatni a bevásárlóközpontba,- mert ugye egy darabig élvezetes a ruhapróbálgatás, na de néha hiszti fűszerezi ezt a programot
- egyedi tudsz lenni, - nem biztos, hogy találkozol ugyanazzal a darabbal utána az oviban
- ötletet ad, olykor kedvezményt, izgalmat a rendeléskor, izgalmat az átvételkor, izgalmat a csomag kibontásakor
És melyek lennének a hátrányai:
- méretbeli probléma (ez könnyen orvosolható, mert kötelesek visszacserélni az árut, érdemes elolvasni előre az adott webshop szabályzatát)
- csúszás a szállítással (talán ritka és egyedi eset, hogy a nyárra rendelt bikini, a szállítási elakadás miatt ősszel érkezik)
- vigyázat, függőséget is okozhat
„A Financial Times szerint az elkövetkező 5 évben a plázák 15 százaléka bezár Amerikában, és a webáruházak térhódításával egy 50 éves sikertörténet ér gyászos véget. Míg a fejlett államokban az online kereskedelem részaránya 10 százalék körül van, addig Magyarországon ez alig 3 százalék, de a bővülés nálunk is dinamikus. 2008-ban a hazai webáruházak bevétele még csak 60 milliárd forint volt, addig 2013-ban már 200 milliárd feletti bevételt várnak”- Molnár Tamás a Pannako Internetes Tanácsadó Kft. ügyvezetőjének nyilatkozata. Véleményem szerint már rengeteg szuper jó gyermekruha webshop is létezik és szépséges ruhácskáival csábít minket vásárlása. Külön szerethetőek az internetes üzletek amiatt is, hogy vannak olyan márkák, amelyek nincsenek Magyarországon, mint kizárólagos forgalmazók, ilyen például a Next, a Mango Kids, viszont kollekciója abszolút hordható, árai elérhetőek, így nem kell lemondani róluk, mert a webshopos rendeléssel akár néhány nap alatt otthonunkba tudhatjuk a megrendelt ruhát a gyerkőcünknek. Van olyan márka is, amely képviselteti magát Magyarországon is, viszont csak webshoppal van jelen és nem üzlettel. Ilyen egyik nagy kedvencünk a 3suisses francia divatmárka. Ha eddig bátortalan voltál, most ne habozz! Kalandozz a webshopok világában.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez