Nem csak pirosban szép – Mazda 6 G-194 100th Anniversary
Minden alkalom jó alkalom az ünneplésre! A Mazda is így gondolja, éppen ezért hozott ki számos modelljéből, így a Mazda6 Sportkombiból is egy egyedi, limitált változatot, amely különleges kiegészítői révén emeli ki a tömegből az autót.
2020-ban ünnepelte a Mazda fennállásának 100. évfordulóját, mivel elődvállalata, a Toyo Cork Kogyo LTD., 1920-ban alakult meg. Erre az évfordulóra, valamint az 1960-as Mazda R360 színtémájára alapozva készült el ez a valóban különleges megjelenésű harmadik generációs Mazda 6, amely egyébként már ennek a szériának a ráncfelvarrott változata.
Mivel Mazda 6 még sosem járt nálunk korábban, ezért a különleges, sajátos részleteken felül minden más tulajdonságát is alaposan górcső alá vettük a Mazda limuzinjának. 2002 óta készül 6-os Mazda, ez a változat pedig 2013-ban jelent meg először az európai utakon. A 2018-as évben minimális frissítésen ment keresztül az autó, amelynek révén módosított front és hátsó részt, valamint legújabb vezetéstámogató technológiákat kapott, továbbá elérhetővé vált az Apple Car Play is az autóban, ezáltal a mobiltelefon kitükrözhetővé vált a középső 8” -es kijelzőre.
Ez utóbbi kijelző részben érintőképernyő is egyben. A részben azt jelenti, hogy amikor az autó nincsen mozgásban, akkor a rendszer engedi az érintőképernyő használatát, egyébként csak a váltókar mögött elhelyezett tekerőgomb segítségével lehet irányítani a rendszert. Ennek a korlátozásnak a logikájára még nem jöttem rá, de azért az megnyugtató, hogy a tekerő segítségével történő indirekt vezérlés sem bonyolult egyáltalán, használata könnyedén elsajátítható.
A Mazda 6 elől és hátul is LED-es lámpatesteket kapott, befelé ívelő hűtőmaszkja kifejezetten mutatós, elegáns. Formatervével, ugyanúgy, mint a többi Mazda, az úgynevezett KODO – a mozgás lelke formanyelv használatával készült. Letisztult, egyenes vonalvezetés jellemzi az autó íveit. Megjelenése semelyik más autóéval nem összetéveszthető. Ez utóbbi pedig számomra rendkívül szimpatikus, hiszen manapság gyakori eset, hogy egy-egy autóról úgy beszélünk, hogy a lámpája erre vagy arra a másik modellre, frontrésze pedig egy harmadik autóéra hasonlít. Annak ellenére, hogy a Mazda egy kis autógyártónak számít, nem koppintja, nem másolja az éppen aktuális trendet másik márkáról, miközben ugyanúgy modern, gyönyörű autókat készít.
A külső jegyek közül érdemes még kiemelni a fehér gyöngyház fényezést, amely a jubileumi széria sajátja. Gyönyörűek az egyedi felnik, melyek közepét is a 100 éves évforduló emblémája díszíti. Ugyanezt a megkülönböztető jelet találjuk az utastérben is a fejtámlákon, továbbá a slusszkulcson.
Szintén a jubileumi kiadás megkülönböztető jele a színek játéka, hiszen a külső fehér színnel kontrasztban a belső térben a megszokott fekete beltér helyett vörös és vajszínű felületekkel találkozunk. Az anyaghasználat és a minőség a prémium kategóriás autókéhoz közelít, a kialakítás a már megszokott minimáldizájnt követi. Nincsen fölösleges görbület, fölösleges csicsa-micsa. A Mazda belső tere sokkal inkább a svéd márkával azonos letisztultságot tükrözi. Az egyes gombok, azok elhelyezése teljesen logikus, pillanatig sem kell gondolkozni, hogy mit hová helyeztek el. Szintén örömteli, hogy nem akartak a digitalizáció jegyében minden gombot kiirtani. A klíma vagy éppen a rádió hagyományosnak mondható kezelők segítségével működtethető. A kényelmes bőrülések nemcsak fűthetőek, hanem szellőztethetőek is voltak, amely szintén a prémium márkákra jellemző kiegészítő.
A belső tér elrendezése és hangulata a nevével ellentétben inkább utazóautóéra, mint sportautóéra jellemző hangulatú. A kényelmes ülések komfortja, az inkább nagyobb méretű puha kormány, a kellemesre (és nem keményre) hangolt futómű számomra sokkal inkább ezt erősítette meg. A hátsó utasok számára is határozottan komfortos, nagy hely állt a rendelkezésre. A középső könyöklő lehajtásával elérhetővé vált a hátsó ülések ülésfűtés gombja, valamint a pohártartó is. Ez utóbbi, mármint a hátsó könyöklő funkciója is azt támasztotta alá, hogy a Mazda6 sokkal inkább 4 személy, mint 5 személy számára nyújt igazi utazási kényelmet. A hátsó középső hely rendkívül szűkös, valamint a magas, széles kardán alagút is tovább csökkenti a rendelkezésre álló helyet.
Annak ellenére, hogy van egy külön sport üzemmód, nem kifejezetten éreztem ezt a hangulatot és kiugró dinamikát. Nem azt mondom, hogy gyenge lenne a motor, sőt kifejezetten erős és jól viszi a 4,8 méter hosszú autót, de hangolása, karakterisztikája számomra inkább azt az értést adta, hogy végtelen utakon is könnyű szerrel és biztonságosan juttat a célba. A csomagtartó alaphelyzetben 522 literes, de a hátsó ülések lehajtásával hatalmas, 1,6 köbméteres űrmérettel gazdálkodhatunk, tehát ezen a téren sem kell a Mazdában kompromisszumot kötni.
A Mazda6-ot egy 194 lóerős 2,5 literes benzines erőforrás hajtja. A mai világban már különlegesnek mondható módon mindenféle turbó és részecskeszűrő nélküli Skyactive-G erőforrással. A motorhoz egy 6 fokozatú automataváltó kapcsolódik, amely remekül végzi a dolgát, észrevétlen, ahogy egyik fokozatból a másikba vált. Fogyasztása nagyban függ a vérmérsékletünktől és az egyéb körülményektől. A vezetésünk alatt a városban 10,5 litert, országúton 7,4 litert, autópályán 9 litert fogyasztott. Úgy gondolom, hogy ehhez az autó és motormérethez képest ez a fogyasztás elfogadhatónak mondható.
Összeségében egy nagy, komfortos és impozáns autót ismertünk meg a Mazda6 személyében. A 100. évfordulós kialakítás egyedi kiegészítőket tartalmazott, amely különlegessé tette az 1-2 évvel modellváltás előtti autót, amely felszereltségével, technikájával egyáltalán nincsen lemaradva egy most megjelenő új típustól sem. Vezetési élménye pedig határozottan jónak mondható, ami általában az összes Mazdára jellemző.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez