Negyed óra alatt többet ad a hölgyeknek, mint más hónapok alatt
Don Juan személyét a mai napig legendák övezik. Íme egy újabb fejezet, hogy közelebb jussunk hozzá.
"Negyed óra alatt többet kapsz tőlem, mint mástól hónapokon keresztül. Feloldom a gátlásaid, megszabadítalak a félelmeidtől. Tényleg, mitől félsz? Hagyd az előítéleteket. Ez már egy más világ."
A Bartók Kamaraszínház első premierként 2012. október 5-én a Don Juan menyasszonyai című darabot mutatja be.
A főhős személyét legendák övezik. Nem igazi történelmi alak, mégis modern mitologikus figuraként kezelhetjük. A nőket „kivirágoztatásuk” után elhagyja, mivel feladatát elvégezte. A mai nők azonban már nemcsak sóhajtoznak és pityeregnek, mindenki egyforma erőbedobással küzdhet a trófeáért. Ezeket a párbajokat veszik górcső alá, zenés felüdülésekkel, táncos formákkal és vidám mélybe repüléssel.
A bemutató alkalmából beszélgettünk Tőkés Nikolettával, aki egyaránt a darab szereplője és az évad arca.
Milyen esélye lenne ma egy Don Juannak, amikor a hölgyek ugyanúgy vadásznak a trófeára, ahogy a férfiak?
Nem gondolom, hogy minden nőben lakozik vadászösztön. Bár vitathatatlan, hogy az utóbbi évtizedekben rengeteget erősödött a női öntudat, a bizonyítás vágya, hogy ugyanazt elérheti egy nő ,mint egy férfi. De egy „önmegvalósító" nő is arra vágyik szerintem, hogy erősebb jellem legyen mellette. Attól, hogy egy nő ugyanúgy kiteljesedhet a karrierjében, mint egy férfi, vágyhat a meghódított szerepre. Ezért is izgalmas ez a próbafolyamat! Rengeteget beszélgetünk a kolléganőimmel a pasikról, a magánéletünkről, nő és férfitípusokról.
Lehet-e a gyengébb nem az erősebb?
Lehet, és ez nem jó! Talán azért próbál meg sok nő egyenrangú partner lenni, mert fél a kiszolgáltatottságtól. Nem tartom normális dolognak, hogy ha fizetésre kerül a sor a nő szinte hamarabb nyúl a tárcájáért, mint a férfi.
Hogyan változik a férfi-nő kapcsolat a hagyományos szerepek megváltozásával?
Sokszor tapasztalom a környezetemben, hogy a kapcsolatok többsége megsínyli a nők sikerorientáltságát. A férfiak önérzete sérül, ha a nő jobban keres vagy magasabb pozícióban dolgozik. És ez érthető.
Változtak-e egyáltalán a szerepek, vagy csak a hölgyek lettek elégedetlenek a látszólag alárendelt szerepükkel?
Biztos, hogy változtak. A változás mértéke az ami szerintem túllépte az ideális mértéket. Sokáig én is úgy gondoltam, hogy az a helyes ha mindenben egyenlőek vagyunk, de így fenáll a lehetőség, hogy a kölcsönös tisztelet csorbul.
Melyik nem irányítja a világot?
A férfiak. Persze minden nő tudja, hogy ez nem így van, de hagyjuk meg őket ebben a hitben. Egy férfi ismerősöm fölújította a lakását. Megdicsértem a fürdőszobát, mert gyönyörűen csempézték ki. A férfi büszkén kihúzta magát és mondta, hogy ö választotta a designt, aztán kiment a helységből. A kedvese csak annyit mondott: „addig csinálom jól ameddig így hiszi"
DON JUAN MENYASSZONYAI
zenés kaland egyben
Rendező – koreográfus: TÁBOROSI MARGARÉTA e.h.
Bemutató: 2012. október 5.
SZEREPLŐK
Elvira: Lapis Erika
Anna: Tőkés Nikoletta
Mia: Polgár Lilla
Izabella: Kónya Renáta a.h.
Anya: Baksay Erika
Alina: Keller Linda
Juan: Widder Kristóf e.h.
Leo: Csadi Zoltán
Ottó: Kiss Attila
Fabó: Gasparik Gábor
Zene: Darvas Ferenc, Darvas Kristóf
Dalszöveg: Kiss Judit Ágnes
Díszlet: Kalácska Gábor
Jelmez: Poppre Orsolya
Rendezőasszisztens: Mudra Ágnes
Fényterv: Mező Ferenc
Bokros László
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez