Napenergiával a világ körül – legnagyobb kihívása előtt a Solar Impulse 2
A MoëtHennessy hivatalos támogatóként kíséri a zöld energiát hirdető kísérletet
A Solar Impulse 2 repülőgép üzemanyag nélkül indult világkörüli útra és várhatóan napokon belül megkezdi leghosszabb szakaszát a kínai Nanjingból Hawaii-ra. A 8172 km-es óceán feletti, öt napon és éjszakán át tartó utazás extrém kihívást jelent mind a pilótáknak, mind a kísérő személyzetnek. A rekordkísérlet hivatalos támogatójaként a MoëtHennessy csoport is részt vállalt a kezdeményezésben, hogy világszerte együtt ünnepeljék a fenntarthatóságot és felhívják a figyelmet a megújuló energiaforrásokban rejlő hatalmas potenciálra.
Az első világkörüli út, amelyhez kizárólag napenergiát használnak, március 9-én indult útjára Abu Dhabiból. A Solar Impulse 2 nappal és éjjel is képes repülni, átlagsebessége 78 km/h – innovatív technológiájával világszerte a megújuló energiaforrásokat hirdeti. A különleges repülőgép szárnyszélessége 72 méter (szélesebb, mint egy Boeing 747 Jumbo Jet), amelyre több, mint 17 ezer napelemcellát szereltek fel közel 270 nm-es felületen.
Környezetvédelmi irányelveik mellett a rekordkísérlet támogatásával most újabb lehetőséget ragadtak meg a tisztább jövő felé vezető úton.
A 80 fős csapat és a két pilóta az üzemanyag nélküli repülés eddigi leghosszabb távú, 35 000 km-es világkörüli küldetésére vállalkozott és mára túl van az első hat állomáson. A csapat hamarosan megkezdi a rekordkísérlet egyik legnagyobb kihívást jelentő szakaszát, az óceán átkelést Kína partjaitól Hawaii szigetéig. A 8172 km-es etap repülési ideje körülbelül 120 óra, öt nap lesz.
A figyelemfelhívó, zöld energiát hirdető küldetésben a MoëtHennessy, az LVMH Csoport bor- és párlatdivíziója a Solar Impulse 2 hivatalos partnereként vesz részt. A vállalatcsoport ott van az út minden állomásán és szerepet vállal a monacói irányítóközpont házigazdájaként is, hogy a csapattal és partnereivel együtt ünnepeljék a fenntarthatóságot, a csapat sikereit.
A MoëtHennessy a kezdetektől osztozik az SI2 küldetésében, hogy új országokba, a világ minden pontjára eljusson. A csoporthoz tartozó márkák közül a Veuve Clicquot első champagne szállítmányát 1780-ban indította útnak Oroszország felé, a Hennessy cognac 1787-ben kelt át először az óceánon és kezdte meg sikertörténetét az Egyesült Államokban és 1859-re Kínába is megérkezett, a Dom Pérignon szintén világszerte a luxus szinonímája.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez