#MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens
Máris itt van egy újabb meglepetés, hiszen a dízel verzió után szinte közvetlenül, lehetőségünk volt kipróbálni az új Captur benzines változatát, a könnyen megjegyezhető nevű TCe 155 FAP EDC Intens kódnevű változatot. Röviden: a legjobb, a legerősebb minden széppel és jóval telepakolt kivitelt.
A formai változásokról és a Captur külső megjelenéséről előző cikkemben írtam, amely itt olvasható, ezzel nem fecsérelném sem a helyet, sem az időt. Sokkal inkább szeretnék kitérni a korábban nem említett részletekre és a két modell közötti különbségre, amelyek kizárólag a vezetési élményben mutatkoznak meg, ugyanis kívülről semmiféle különbséget nem lehet felfedezni a benzines és a dízel változat között. Összefoglalva, a Captur külső megjelenésében kifejezetten mutatós, formai jegyeiben megőrizte az elődmodell karakterét, mégis sokkal erőteljesebb és modernebb külsővel rendelkezik.
Mind a korábban tesztelt autó, mind a mostani benzines a magasabb Intens felszereltséggel rendelkezett, de a most tesztelt modell számos egyéb kiegészítőt kapott. Ezek közül fontos kiemelni a rendkívül látványos, jó felbontású, álló formátumú 9,3” -es központi kijelzőt. Ezen keresztül vezérelhető minden funkció, mint például a vezetési stílus (Sport, Eco, MySense), melyekhez külön-külön stílusú műszerfalgrafika tartozik. Nem csak látványban, hanem motorkarakterisztikában is jelentősen változik a kis-SUV az egyes üzemmódokban. Sport üzemmódban látványosan megindul, Eco-ban pedig lényegesen visszafogottabb. A MySense a vezetési stílusunkhoz alkalmazkodik. Mondanom sem kell, hogy a kijelzőre a mobiltelefon is kitükrözhető legyen az Apple vagy Android.
A Bose hi-fi rendszer nagyon jól szól a kocsiban. Hátránynak éreztem viszont, hogy a kijelzőn, vagy mellette nincs fizikális gomb a hangerő állítására. Ezt a gombot, illetve kezelőt, a kormány mögött találjuk meg. Látni nem nagyon lehet, mert eltakarja teljesen a kormány, így kis időbe telik, ameddig meg tudjuk szokni a kitapogatás által, hogy a rajta lévő gombok melyik funkciót állítják.
A most tesztelt Captur, ahogy a kódból is kiderül EDC, azaz egy dupla kuplungos automata váltóval felszerelt változat. Ebben a modellben egy másik, sokkal modernebb, mutatósabb váltó került elhelyezésre. Az elrendezés/elhelyezés is látványos, ugyanis a kart tartó egység alátámasztás nélkül, szinte lebegő hatást kelt.
A kiválló fogású váltóval minden rendben lenne, ha a motorral való összehangolás jól sikerült volna. De sajnos erről nem tudok dicsérő szavakat mondani. Az egyébként dinamikus motor meglehetősen komoly várakozási idő után kap „engedélyt” a váltó miatt az elindulásra. Hasonlított az érzés egy lendkerekes autóhoz, ahol először várunk-várunk, majd egyszer csak vadul, ugrásszerűen indul el. A start/stop rendszer, amely a benzines autók esetében jellemzően észrevehetetlenül rövid idő alatt kapcsol be, itt mintha az is késlekedett volna. Összeségében tehát nem voltunk elragadtatva tőle. A fogyasztást is kicsit magasnak éreztem, hiszen 7,8l-es átlaggal tudtam vele közlekedni vegyes használat mellett. Hogy ez a váltónak, vagy a vártnál kicsit nagyobb étvágyú négyhengeres motornak volt köszönhető azt nem tudom, de az is lehet, hogy az én hibám volt. A 155Le ugyanis elképesztően jól viszi a karosszériát. Nehéz volt gazdaságosan vezetni és bevallom az ECO beállítást is ritkán vettem igénybe.
A futómű elméletileg változatlan a dízel változathoz képest. Az egyetlen különbség az eggyel nagyobb 18-as kerékméret volt, mint plusz opció. Ez a méretkülönbség sokkal dögösebbé teszi, viszont kevésbé csillapítja az egyenetlenségeket. Mondhatjuk, hogy mint annyiszor a design a komfort kárára ment. Bizonyára pár szép női cipő esetében is éreznek a hölgyek hasonlót, mint ebben az esetben mi is a Passadena fantázianevű felnik miatt.
A vezetési élmény mindezek ellenére, illetve mellett, kifejezetten jónak mondható. Kategóriáját komfortban és méreteiben felülmúló az új Captur. A térérzet és az anyaghasználat minden kritikát nélkülöz. Olyan hangulatot sikerült teremteni az autóban, amely 100%-ban Renault, bármely korosztály számára ideális a megjelenés, hangulat. Ez utóbbiban nagyon sokat segít a rengeteg színváltozat, amelyet tovább variálhatunk a tető színének kombinálásával, ami lehet fekete, fehér vagy a karosszériával megegyező szín.
A vezetéstámogató rendszerek szuperül működtek benne, és a 360o-os kamera segítségével játszi könnyedséggel lehet parkolni, de használhatjuk a parkoló asszisztenst is.
A Captur benzines változatban egészen biztosan sikeresebb lesz opciói, ára miatt, mint a dízel verzió, de így, hogy egymást követően mind a két változatot ki tudtuk próbálni, számomra sokkal szerethetőbb volt a kisfogyasztású, és az automata váltóval sokkal nagyobb összhangban élő dízel.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez