Mátrai Zoltán - A férfi, akinek küldetése a hazai agrárium megbecsültségének emelése
Az agrárium világszerte egy olyan ágazat, amely óriási kihívásokkal, változásokkal és fejlődéssel jár. Az elmúlt évtizedekben a mezőgazdasági termelés területe nagy változáson ment keresztül, amelyhez nem csak a technológiai fejlődés, hanem a piaci igények és a természeti körülmények is hozzájárultak. Ennek a sokszínű és összetett ágazatnak a vezetői között találjuk Mátrai Zoltánt, aki az Agrotrend csoport élén áll.
Zoltán egy bácskai kis település, Katymár szülötte, ahol a sváb felmenők szokásain kívül, a német nyelvet is elsajátította. Élete folyamán nagy jelentősége volt ennek, hiszen a későbbiekben első sikereit is a fiatal korban megszerzett tudásának köszönhette. Kiváló bajai gimnáziumban tanulva ismerte meg a vidéki és városi életmódbeli különbségeket. Családja biztatására kezdte meg egyetemi tanulmányait a keszthelyi Georgikonban, ahol agrármérnök szakon végzett.
A diploma megszerzését követően, barátai inspirációjának hatására a Pécsi Egyetem marketing szakára iratkozott be, ahol a másoddiploma megszerzése mellett, aktívan részt vett az egyetemi közéletben is. Már ekkor a szervezés, a nyüzsgés vált élete egyik mozgatórugójává. A későbbiekben kettős szakmai háttere tette lehetővé számára, hogy olyan széles látókörrel és tudással rendelkezzen, amelyre az agrárium egyik ismert vezetőjeként szüksége van.
Első sikereit az agrárium területén alkalmazott szoftverek fordításával érte el. Akkori mentora úgy indította útnak: “Nyüzsögjön Mátrai Úr!” Innentől nincs megállás, a folyamatos pörgés jellemzi mindennapjait. Ebben az időszakban jutott el arra a felismerésre, hogy a hirdetési újságok nem elegendőek az agrárvilág kommunikációs megoldásaiként, valami mást kell megismertetni a gazdászokkal.
Egy magas látogatottságú weboldal, az agrotrend.hu megvásárlásával kezdte el társaival közösen ösztönözni az agráriumban működő vállalkozásokat, hogy a médiában való megjelenéshez speciális megoldásokkal éljenek.
Zoltán három fontos projektje tükrözi leginkább küldetését, melyet az agrártársadalom megbecsüléséért tesz. Kezdeményezésére az Agrotrend Csoport életre hívta a gazdatársak legjobbjainak értékelésére hivatott nagydíjat, az Év Agrárembere címet, mely rangos elismerése a hazai agrárium területén nyújtott kiváló teljesítménynek. Tizedik éve díjazzák azokat a gazdákat, akik rengeteg munkával, példát mutatnak emberségből, szakmai működésből, társadalmi szerepvállalásból és bölcsességből.
Miután az évek során a város és vidék közötti olló tovább nyílt, a városlakók egyre kevésbé vannak tisztában a terményelőállítás, állattartás, vadászat módjával, ezért fontos, hogy bemutatásra kerüljön a mezőgazdaság, annak szakmaisága és az ezt működtető emberek és technikák.
Hét évvel ezelőtt hasonló indíttatásból az Agrotrend Csoport Zoltán vezetésével létrehozta Magyarország Legszebb Birtoka díjat, mely komoly elismerés a szakma részéről. Idén pedig a Nemzet Gazdásza cím elnyerésére vált lehetősége 21 képzett gazdálkodó szakembernek, akik közül hat fő határon túli magyar gazdálkodó.
Valamennyi díjátadó nagyszabású gálaest, ahol a legjobbak kihirdetése mellett elegáns rendezvényen vesznek részt a meghívottak. A gazdászok között akadnak néhányan, akik számára ezeken az eseményeken való megjelenés szokatlan, így kevésbé vannak tisztában az öltözködés és társasági megjelenés szabályaival. Zoltán immáron hét éve a Canissi Szabósággal közösen munkálkodik azon, hogy az agráriumban dolgozók minél jártasabbak legyenek a társasági szokások, viselkedés és öltözködés területén. Az edukáció fontos, hiszen a gazdálkodók ezáltal könnyebben tudják megmutatni magukat a nagyvilágnak.
Az Agrotrend Csoport és vezetői sikerei inspirációt nyújthat mindazoknak, akik érdeklődnek a mezőgazdaság iránt. Zárógondolatként, Mátrai Zoltán idézetét emelnénk ki, mely szerint “a Termelő egy Kincs, aki megtermeli mindennapi kenyerünket!”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez