Más színben látják a világot
A Király utca 38. szám alatt található egy igazán különleges bolt, az Orange Optika. Az ide betévedők biztosak lehetnek benne, hogy nem a szabvány- és szódásszifon lencséjű, SZTK keretek közül válogathatnak. Az egyre népszerűbb üzlet tulajdonosával, Szabó Jánossal beszélgettem, aki feltűnő, vagány, piros szemüveges megjelenésével, már önmagában sejteti, hogy ez az optika más mint a többi.
Hogyan jött létre az Orange?
Tulajdonképpen 2007-ben az én ötletem alapján állt össze egy csapat, akikkel jórészt azóta is együtt dolgozunk. A koncepció középpontjában az állt, hogy szeretnék az uniformizáló trendekkel szembemenni, amit nagykereskedőként megtapasztaltam, és inkább az egyedi tervezésű keretek felé nyitni és mindezt közvetlenül, családias környezetben megtenni.
A Király utcán kívül van máshol üzletetek? Tervezitek-e a terjeszkedést?
Terjeszkedni nem szándékozunk igazán, inkább keressük a lehetőségeket, hogy miben tudunk fejlődni. Így nyitottunk meg tavaly egy bemutatótermet Balatonfüreden, ami szezonálisan működik és még inkább a prémium termékekre helyezi a hangsúlyt. Kicsit más a légkör, mint a megszokott optikákban. Szerettünk volna kialakítani valami olyat, ami inkább egy stúdió vagy szép idegen szóval 'concept store' és még lazább a hangulata, mint a budapesti üzletünknek. Ez egyelőre felfutó ágban van, és lehet, hogy az itt leszűrt tanulságokból Budapesten is fogunk pár dolgon változtatni.
Miben különbözik az Orange más, hagyományos optikáktól?
Az optikák sokszor egymásra szeretnének hasonlítani, mert valahogy egymáshoz képest definiálják magukat évtizedek óta. Ehhez képest mi mindenképpen szerettünk volna markánsabb, egyéni hangot, elkülönülő arculatot és a lehető legközvetlenebb hangvételt megütni egymás közt, a partnereinkkel, amennyire lehet a szakmával és a vásárlókkal.
Kik a termékeitek célközönsége? Az idősebb korosztály mennyire kapható a különlegesebb, extravagánsabb szemüvegekre?
A stílus nem korfüggő, sőt az a tapasztalatunk, hogy a legkülönbözőbb érdeklődésű, kiállású és hátterű emberek is találnak valamit maguknak nálunk, mert talán egyfajta felfedező szándékkal érkeznek. Úgy tűnik a városban elterjedt, hogy ha valaki különleges keretre vágyik, akkor az Orange-ba érdemes benézni. Igyekszünk kielégíteni az igényeket, de természetesen emellett szeretünk gyakran olyan márkákat is bemutatni, aminek mi nem látjuk klasszikus értelemben a célközönségét, de tudjuk, hogy partnereink között van olyan, aki nyitott az ilyesmire.
Emelj ki pár márkát, a Te személyes kedvenceidet, a kínálatból.
Theo, Orgreen, J.F. Rey, Marius Morel, Oscar Magnuson
Volt valamilyen nagyon emlékezetes eset, amit a mai napig emlegettek?
Volt egy kedves lány, aki kinézett magának egy drágább keretet és háromhavonta benézett, hogy megvan-e még. Érdekes módon valamiért nem is vitték el, és miután másfél évig gyűjtögetett rá, megvette. Nagyon boldog volt, és azóta is rendszeresen betér néha hozzánk. Mi akkor jöttünk rá; tényleg van olyan, hogy egy keretnek megvan a tulajdonosa, már akkor, amikor kikerül a polcra, csak mi nem tudjuk még, hogy ki és mikor jön el érte.
Mi lesz a 2014-es szemüvegtrend?
Nemzetközileg még mindig a kerek és nagy formák hódítanak. A titániumlemez, akril és mazzucchelli acetát a leginkább domináns, illetve a különleges, új szármechanikájú megoldások. A Theo által kitalált 'orrnyereg vágást' egyre több helyen látom más márkáknál is, így szerintem a szakkiállításokon ezekkel gyakran lehet majd találkozni. Itthon teljesen más világ van. Lassan betör ide is a kerek forma - egyelőre a kisebb méretűek - és az emberek a színeket is jobban merik bevállalni. A nagyméretű sötét keret lassan kezd kikopni, de valószínűleg lesz jó néhány tini idén is, aki ilyenekben fog rohangálni. Úgy tűnik itthonra is elért a fakeret láz, mert egyre több ilyennel lehet találkozni a boltokban, de valószínűleg ez nem fog tömegeket meghódítani.
Szöveg: Krajnyik Cintia
Fotók: Györgyfalvi Zita
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez