Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350
Várható volt, hogy a remekbe sikerült X-ADV után a Honda nem fog megállni és kisebb, olcsóbb szegmensek felé is el fogja vinni a remek receptet. A Honda ADV350 mondhatjuk azt, hogy a kistestvére az X-ADV -nek. Van persze kompromisszum, de ha az árcédulát is megnézzük, akkor talán még jobb ár/érték aránnyal találkozunk.
Az ADV, amely az adventure, tehát a kaland szó rövidítéséből jött létre, egy tökéletes és divatos hibrid. Manapság, amikor az autók eladásának döntő többsége is SUV/crossover, tehát emelt hasmagasságú jármű, akkor mi lehetne kívánatosabb egy hasonló kialakítású robogónál. Ahogyan a bevezetőben írtam, valamivel több, mint egy éve járt nálunk a nagytestvér, a 750 köbcentiméteres X-ADV. Tesztje itt olvasható. Természetesen rengeteg műszaki paraméterében különbözik az X-ADV az ADV350-től, olyannyira, hogy a Honda az Adventure és nem a Robogó kategóriába sorolja, de koncepciójában, felfogásában azt hiszem szemmel is látható, hogy mire gondolok.
Egyáltalán nem tartom meglepőnek, hogy a 350-es kategóriával folytatta a sort a Honda, hiszen ez a méretkategória a legnépszerűbb a nagyrobogók világában. Kellően nagy teljesítmény már ahhoz a 29 lóerő, hogy ne kizárólag városi közlekedésre korlátozzuk magunkat. Nyugodtan kijjebb merészkedhetünk és egész napos túrára is neki tudunk vágni ezzel a járművel. Az viszont mindenképpen biztos, hogy aki például elővárosi közlekedésre szeretné használni a robogót, rövidebb távokra autópályázni szeretne vele, annak sem fog csalódást okozni. Mi a teszt során többször ki is próbáltuk ilyen körülmények között is. Tapasztalatunk szerint 120-130 -as tempóval könnyedén és kényelmesen lehet vele közlekedni és még erőtartalék is maradt benne. 7500-as fordulaton pörög ennél a sebességnél a motor.
Elől fordított teleszkópok, hátul rugós taggal oldották meg a felfüggesztést. Az átlag robogókhoz képest lényegesen magasabban ülünk, 790 mm az ülés magassága. Ezek a paraméterek mutatják, hogy akár földútra is mehetünk vele. Azért hozzá kell, hogy tegyem, hogy nem lesz ez annyira kényelmes, mert egészen kemény a rugózás. Az üléspozíció pedig nem igazán teszi lehetővé, hogy kiálljunk az ülésből. Tehát az a látvány ne csapjon be minket, hogy hagyományos motorokra jellemző kormányt találunk az ADV350-en, sőt még endurós kézvédők is kerültek rá. Ez nem enduró, de tény, hogy sokkal több, mint egy hagyományos robogó.
Megjelenése lényegesen vagányabb és a magas üléspozíciónak legalább annyi előnye van, mint a crossoverek esetében. Könnyebben és biztosabban veszi az akadályokat, kevesebb odafigyelést igényel, ha például egy parkolás során magas járdára akarunk felhajtani. Az utas pedig még magasabb üléspozícióban ülhet, kényelmesen átlátva a vezető sisakja fölött.
Abszolút vagány, robosztus a megjelenése a 350-nek, külön emelte a megjelenés hatását a tesztmotor élénk piros színe, amely igazán feltűnő és szép volt.
A műszerfal egy tükröződésmentes LCD kijelző, amely nagyon jól látható, átlátható és pofon egyszerűen kezelhető a kormány bal oldalán elhelyezett gombok segítségével
Az X-ADV esetében problémás pontnak találtuk a csomagtér méretét, itt viszont ezen a ponton semmiféle panaszunk nem lehet. A robosztus motor ill. ülés alatt 100 literes csomagtér található, ahová két, teljes értékű bukósisakot is el lehetett helyezni. Egyszerű, de okos megoldás az elválasztó rekesz, amelyet a csomagtér több pontjára fel lehet helyezni. Nagyban megkönnyíti a pakolást, rendezést a nagy térben. Van még egy kis rekesz a bal oldalon a kormány mögött. Praktikus megoldás, amelyet több robogón is láthatunk, sőt még telefon töltésére alkalmas kimenetet is találhatunk benne. Hátránya, hogy nem zárható, illetve kerülhetett volna a jobb oldalra is hasonló.
Az ADV350 gyári fogyasztása 3,3 literes. Nekünk ennyire alacsony értéket sajnos nem sikerült hozni. Óra, azaz a komputer alapján 3,5 literes átlaggal közlekedtünk városban, autópályán 4,5 liter volt a fogyasztás. A valóságban viszont azt tapasztaltuk, hogy 3-4 decit csal a műszer, így az előző értékekhez ezt érdemes hozzátenni. De szűk 300 kilométer biztosan motorozható vele egy tankolással, hiszen 11,7 liter az üzemanyagtartály mérete.
A magasra pozicionálását a motornak nemcsak a szép formaterv, hanem a kulcsnélküli indítás, csomagtér nyitás is fokozta. Könnyű megszokni az ilyen funkciókat. Ez utolsó gondolat azért is különösen fontos, hiszen az ADV alapára 2,3 millió forint. A hátsó gyári dobozon kívül (smart box 269e Ft), markolatfűtés rendelhető még hozzá 90 ezerért. Összeségében tehát egy nagyon versenyképes árú, kiváló és multifunkcionálisnak mondható robogót kapunk ennyi pénzért. Biztos vagyok benne, hogy nagyon népszerű lesz ez robogó. Sőt nem tartom kizártnak azt sem, hogy előbb vagy utóbb a Távol-Keleten már kapható ADV150-nel is találkozni fogunk.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez