Lexus stílus teszt Budapesten…
Először rótta Budapest útjait az új Lexus IS. A hazánkban is igen népszerű IS sorozat vadonatúj generációja immáron Full Hybrid hajtással is elérhető, ami az előrendelések száma alapján jó döntésnek bizonyult.
A múlt és a jelen találkozásának lehetünk szemtanúi, ahogy fővárosunk nevezetességei előtt szinte teljesen hangtalanul halad el az előző generációhoz képest sokkal merészebb formatervvel rendelkező új IS. Az F-Sport változat ráadásul még határozottabb, dinamikusabb jelleget ölt az egyébként egyáltalán nem visszafogott vonalvezetésű normál kivitelhez képest. Mindkét kivitelnél megtaláljuk a szigonyformájú LED-es nappali fényt, ahogy a LED-es fényszórókat is. Az autó karakterét természetesen itt is az orsó formájú hűtőrács határozza meg, mely elsőként a tavaly bemutatkozott Lexus GS modellnél volt látható.
Az autó oldalnézetben már-már kupés vonalvezetéssel rendelkezik, amihez nagyon jól illik a küszöb különleges, meghosszabbított vonalvezetése, mely az autó aljától egészen a hátsó lámpákig fut fel. Az új Lexus IS belső kidolgozása is különlegesre sikerült. Mind a formák, mind pedig a felhasznált anyagok igazi prémium minőséget nyújtanak, melyhez a kezelőszervek működése is hozzájárul. Ilyen például a középkonzolon elhelyezett üzemmód választó gomb, melynek segítségével hangulatunkhoz igazíthatjuk az autó viselkedését. Az ECO, NORMAL, SPORT és SPORT+ üzemmódok a kényelmes, nyugodt poroszkáláson át egészen a dinamikus, sportos stílusig lefedik igényeinket, többek közt az adaptív futóműnek is köszönhetően.
A FULL HYBRID hajtásnak köszönhetően az autó károsanyag-kibocsátása mindössze 99 g / 100 km, ami természetesen egészen alacsony, 4,3 liter / 100km-es kombinált átlagfogyasztással párosul. Az IS 300h Full Hybrid hajtásláncának szíve az innovatív D-4S közvetlen befecskendezéssel és Dual VVT-i szelepvezérléssel kiegészített, rendkívül hatékony, ‘Atkinson-ciklusú’ négyhengeres motor.
Az erőforrás fogyasztását és emisszióját Start/Stop technológia és kipufogógáz-visszavezetés csökkenti még alacsonyabb szintre. A Lexus Hybrid Drive rendszer elektromotorja, generátora és teljesítmény elosztó bolygóműve egyetlen, rendkívül kompakt méretű hibrid váltóműben kapott helyet, amely nem nagyobb, mint egy átlagos automata váltó. Az energiaáramlást a modern Teljesítményvezérlő Egység szabályozza - amit gyakran a Lexus Hybrid Drive agyának is neveznek -, mindig az optimális erőforrást választva a hajtáshoz: az elektromotort, a benzinmotort, vagy a kettő kombinációját. Kis tömegéhez képest a minimális helyet foglaló - és így praktikus csomagteret biztosító - nikkel-metál hibrid akkumulátor rendkívül nagy teljesítmény leadására képes, ráadásul sosem kell külső áramforrásból újratölteni, s élettartama megegyezik az autóéval.
Az új Lexus IS sorozat immáron hazánkban is elérhető. A benzines modell 8.990.000 forinttól, míg a hibrid kivitel 9.900.000 forintos indulóáron kapható.
Kép: Maklári Tót Attila Szöveg: Mészáros Mihály
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez